رییس پلیس فناوری تولید و تبادل اطلاعات( فتا) فرماندهی انتظامی یزد از شناسایی فردی که با درج آگهی کذب در تارنمای (سایت) دیوار، اقدام به ۱۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 25 July 2020

سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس مراجعه کرد و مدعی کلاهبرداری از حسابش به این میزان از طریق سایت شده بود که در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش بیل مکانیکی را مشاهده کرد و با توجه به قیمت مناسب آن جهت بازدید از بیل مکانیکی به شهرستان محل فروش مراجعه می کند.

رییس پلیس فتای یزد گفت: پس از بازدید از یک دستگاه بیل مکانیکی که فروشنده به او نشان می دهد، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وجه طی سه فقره چک تسلیم فروشنده می کند تا محموله را بارگیری و به شهرستان محل سکونت خریدار ارسال کند.

ابوطابی خاطرنشان کرد: فروشنده پس از دریافت وجه علاوه بر این که بیل مکانیکی را برای خریدار بارگیری و ارسال نکرد، تلفن خود را نیز خاموش کرد که پس از انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد که فروشنده کلاهبردار بوده و بیل مکانیکی که به رویت خریدار رسید نیز متعلق به او نبود.

وی با بیان اینکه پیگیری برای دستگیری فرد کلاهبردار ادامه دارد، افزود : پس از اقدامات فنی و اخذ دستور قضایی توسط کارشناسان این پلیس، ۱۰ میلیارد ریال وجه پرداختی به خریدار عودت داده شد.

رییس پلیس فتا یزد بر لزوم اعتماد نکردن به چنین آگهی‌هایی اشاره کرد و گفت: شهروندان باید هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار