کد خبر: ۸۷۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 24 July 2020

 

تابناک/به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین پرست ظهر جمعه در حاشیه جلسه ستاد آزاد سازی سواحل بندرانزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هر کس به هر نحوی ساحل را تصرف کرده و وارد حریم ۶۰ متری شده باید نسبت به آزاد سازی آن حریم و استفاده برای عموم مردم اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه دوران نصب تابلوی «ساحل اختصاصی، ورود ممنوع» سر آمده است، افزود: هر سانتیمتر از سواحل کشور متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است.

دین پرست ادامه داد: باید قوانین و مقررات بر اساس جنگ اقتصادی تدوین و قوانین معارضی که در تضاد باهم بوده و موجبات آزار و اذیت مردم را پدید آورده‌اند احصا شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به تکمیل بانک اطلاعاتی مربوط به میزان تصرفات اشخاص حقیقی و حقوقی و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، تاکید کرد: کلیه مکاتبات مربوط به آن در ۶ ماه گذشته با دستگاه‌های اجرایی و نهادها و همچنین استانداران و فرمانداران ذیربط برای آزاد سازی سواحل انجام و همه مستندات قانونی نیز ارائه شده است.

دین پرست با اشاره به اتمام مهلت قانونی شش ماهه رئیس جمهور برای آزاد سازی حرایم به دستگاه‌ها، گفت: متأسفانه ۱۸۰ کیلومتر از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی در سه استان ساحلی شمال کشور توسط بخش دولتی و غیر دولتی مورد تصرف قرار گرفته که البته بخشی از آن دستگاه‌ها مانند نهادهای نظامی و انتظامی و گمرکات، بنادر و دریانوردی و یگان‌های حفاظت محیط زیست و شیلات و منطقه آزاد به دلیل نوع ماموریتشان باید تشریفات قانونی آن صورت پذیرد.

تصویب ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی

وی با تأکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها در خصوص آخرین وضعیت احیای تالاب بین المللی انزلی، ادامه داد: در طول یکسال گذشته وزیر کشور همانگونه که پیگیر موضوع رفع تصرف سواحل بود، احیای تالاب بین المللی انزلی را نیز در دستور کار قرار داده و با دستوراتی که بر روی نامه‌های وزیر کشور از سوی معاون اول رئیس جمهور داده شده بیانگر نگاه ویژه از سطح ملی و استانی برای احیای تالاب انزلی است.

دین پرست با اشاره به ارائه سند مشخصی با چشم انداز معلوم برای روند پیگیری‌ها و تکالیف مشخص شده برای دستگاه‌های مسئول همچون محیط زیست، تصریح کرد: باید کارگروهی برای احیای تالاب در سطح استان باشد که بتواند با اهتمام همه دستگاه‌های مرتبط و مسئول تکالیف و وظایف خود را انجام دهد و اکنون که نقشه راه مشخص شده تحقق آن تنها منوط به اهتمام جدی مدیران و مسئول در سطح استان است.

معاون وزیر کشور با اشاره به تصویب دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب بندرانزلی، اظهار کرد: مجموعاً ۳۴۰ کیلومتر نوار ساحلی شمال و جنوب کشور تصرف شده که همه این تصرفات غیر قانونی نیست چون بخشی از آنها دارای سابقه بوده و تنها سند و مدارک آن ارائه نشده است.

دین پرست با تاکید بر اینکه در قوانین جاری کشور هیچ مانع و مشکلی برای رفع تصرفات وجود ندارد، افزود: در ۴ استان جنوبی و سه استان شمالی کشور بالغ بر ۵ هزار هکتار تصرفات اراضی در سواحل داریم.

وی ادامه داد: امیدوارم کار به جایی برسد دولتی‌ها در عقب نشینی و رفع تصرف سواحل پیشگام شوند چون هر کسی حریم ساحل را بسته باید باز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار