کد خبر: ۸۷۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 23 July 2020

 

خزانه دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه درآمدهای جمعیت هلال احمر به کمتر از 50 درصد رسیده است، گفت: درآمد ماهانه جمعیت هلال احمر از محل اسناد و املاک و گمرکات کشور مبلغی بالغ بر 150 میلیارد تومان بود که با توجه به شیوع کرونا این مبلغ با کاهش 85 میلیارد تومانی به 65 میلیارد تومان رسیده است.

 گزارش ایسنا، محمدرحیم شهریاری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر موسسه خیریه امدادی است که خدمات بشردوستانه ارائه می دهد، گفت: براساس ماده 22 اساسنامه، کار در جمعیت هلال احمر داوطلبانه است و کسانی که در جمعیت هلال احمر مشغول به کار هستند باید نگاه خیریه، بشردوستانه و داوطلبانه داشته باشند.

وی افزود: افرادی که در جمعیت هلال احمر مشغول به کار بوده و دارای پست سازمانی هستند، تابع قوانین مدیریت خدمات کشوری هستند و تعریفی برای پرداخت حقوق و مزایای این افراد وجود دارد که پرداخت حقوق و مزایا براساس آن انجام می شود.

کاهش بیش از 50 درصدی بودجه ماهانه هلال احمر

خزانه دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمر با تاکید بر اجرای مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان، اظهارکرد: اسفندماه سال گذشته مصوبه ای اجرا شد که بر اساس آن 50 درصد به حقوق کارکنان اضافه شد که تامین بودجه مورد نیاز آن بایستی از محل منابع داخلی باشد و انجام این موضوع با شیوع کرونا در کشور همزمان شد. با توجه به اینکه منابع داخلی جمعیت هلال احمر از محل ثبت اسناد و املاک و همچنین گمرکات کشور بوده، شیوع کرونا موجب کاهش 85 میلیارد تومانی درآمد ماهانه جمعیت هلال احمر شد.

به گفته وی، درآمد ماهانه جمعیت هلال احمر از محل ثبت اسناد و املاک و گمرکات کشور مبلغی بالغ بر 150 میلیارد تومان بود که با توجه به شیوع کرونا این مبلغ با کاهش 85 میلیارد تومانی به 65 میلیارد تومان در ماه رسیده است.بنابراین وصولی های جمعیت هلال احمر از محل منابع داخلی نسبت به بودجه قبل از شیوع کرونا به کمتر از 50 درصد رسیده است و این موضوع روی پرداختی ها به کارکنان تاثیرگذاشته است.

شهریاری به مصوبه ای مبنی بر پرداخت بخشی از رفاهیات به صورت نقدی و غیرنقدی در صورت تامین اعتبار، اشاره کرد و افزود: در سال جاری با توجه به افزایش 50 درصدی حقوق و 15 درصدی از فرودین ماه سال جاری، هزینه های جمعیت به شدت افزایش پیدا کرده در حالیکه در مقابل، درآمدهای این جمعیت با کاهش چشمگیری مواجه بوده است. علی رغم همه پیگیری های انجام شده، ما توانستیم حقوق و مزایای کامل پرسنل به علاوه اضافه کار را تا آخر تیرماه پرداخت کنیم.

رفاهیات مسکن اردیبهشت ماه کارکنان پرداخت شد

خزانه دارکل و ذیحساب جمعیت هلال احمر در زمینه پرداخت رفاهیات که در سال های قبل پرداخت می شد، گفت: جمعیت هلال احمر در سال جاری با محدودیت های مالی مواجه شده، اما با این حال، رفاهیات مسکن اردیبهشت ماه پرداخت شده است و پیش بینی ما این است که با بهبود وضعیت اقتصادی کشور در ماه های آتی این رفاهیات هم پرداخت شود.

پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان جمعیت هلال احمر

شهریاری درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سراسر کشور، بیان کرد: با تلاش های زیاد موفق شدیم تا 110 میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور را پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: همه موارد تا جایی که ظرفیت مالی جمعیت هلال احمر اجازه داده است پرداخت شده و تلاش می کنیم رفاهیات مسکن هم با افزایش وصولی ها پرداخت شود.

دریافت منابع عمومی جمعیت هلال احمر تا شهریورماه

خزانه دارکل و ذیحساب جمعیت هلال احمر با اشاره به دریافت منابع عمومی جمعیت هلال احمر تا شهریورماه از سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: از سازمان برنامه و وبودجه کشور، تخصیص های جمعیت هلال احمر تا شهریورماه را دریافت کرده ایم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای ضروری جمعیت هلال احمر باشیم. ما این منابع را به سمت پرداختی های پرسنل و حق و الزحمه امدادگران هدایت کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار