فرماندار دهلران؛
فرماندار دهلران گفت: ما در نبرد دیپلماسی و مذاکرات هسته ای پیروز میدان بودیم وعده ای بصورت خواسته بدلیل اتحاد چند جانبه با روی کار امدن دولت جدید در امریکا و تحریک اسرائیل و اعراب و البته حمایتو ناخواسته در داخل موجب شد که امریکا از برجام خارج و این وضعیت پیش آمد و گرنه برجام می توانست گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.
کد خبر: ۸۷۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 22 July 2020

به گزارش تبناک ایلام ؛ مجید عسگری در نشست با اصحاب رسانه در دهلران گفت: برجام و خارج کردن کشور از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل یک موفقیت بزرگ است شرایط حاکم کنونی بر کشور به لحاظ اقتصادی بر بر کسی پوشیده نیست ولی دولت علی رغم همه تحریم ها بخوبی در همه زمینه ها مدیریت و کار را پیش می برد و از همه ظرفیت ها و توانمندی ها برای توسعه استفاده می کند.

عسگری بیان داشت : دولت در مدت یک سال بعد از توافق برجام آن هم در سال ۹۵ بخشی از تحریم ها برداشته در آن زمان شاهد رشد ۱۴ درصدی در کشور و رشد ۶ درصدی در حوزه اقتصادی اتفاق افتاد.

وی گفت:شاید هدف آمریکا از دور دوم تحریم ها فروپاشی اقتصادی و بدنبال ان فروپاشی اجتماعی و تابستان های گرم بود که تا کنون به آن نرسیده است و در این میان نقش مردم و دولت و حاکمیت نباید نادیده گرفته شود.

نماینده عالی دولت در دهلران با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی کشور و شرایط مضاعف کرونا بر اقتصاد افزود:بخش قابل توجهی از اقتصاد و فعالیت های اقتصادی تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و همه اعم از بازاری و مردم و دستگاه های متولی شرایط ویژه کشور را می دانیم باید همسو و هم جهت در رفع مشکلات و گره گشایی از معیشت مردم کمک کنیم.

وی گفت:رصد و کنترل بازار و رعایت مصوبات ستاد کرونا وپروتکل های بهداشتی به جد در دستور کار است.

عسگری به زمین خواری و تصرف زمین های دولتی در شهرستان توسط بعضی افراد اشاره و افزود:پیگیری حق و حقوق مردم و جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط عده ای خاص هستیم و از همه ظرفیت های قانونی در این زمینه استفاده می کنیم.

وی به اراضی طایفه کاید خورده و پیگیری آن توسط مدیریت ارشد استان و دنبال کردن موضوع در هیات دولت اشاره و گفت:تا تعیین تکلیف این موضوع، اراضی متعلق به دولت هستند و ما توانستیم حدود یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از اراضی ملی رفع تصرف کنیم و این امر موجب رضایت مردم شد.

فرماندار دهلران به فضا سازی برخی افراد با توجه به ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان که منافع انها به خطر افتاده در فضای مجازی اشاره و افزود:اینها بدنبال مرعوب کردن مجریان قانون هستند ولی متولیان و مجریان ضمن احترام به حق و حقوق مردم به هیچ وجه تسلیم فضا سازی ها نمی شوند و رفع تصرف از اراضی دولتی ادامه دارد.

وی به ۳۲۹ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارائی های شهرستان اشاره و افزود:بخشی از این اعتبار برای الزامات و پروژه های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد است.

عسگری به مطالبه مردم در خصوص ساماندهی چشمه های آبگرم و خسارت ان به وسایل برقی مردم هم اشاره و افزود:این پروژه در دو فازوارد عملیات اجرایی شده است که فاز اول با ۱۱۵ میلیارد ریال و احداث سازه ها و حفاری کانال در حال اجراست و یک کیلومتر حفاری کانال انجام گرفته است و امسال ۵۰ میلیارد ریال از کمیته برنامه ریزی شهرستان و ۵۰ میلیارد ریال هم استاندار محترم از سایر منایع پیش کرده و امیدواریم تا پایان دولت فاز اول بهره برداری شود و با اجرای فاز اول شاهد کاهش ۴۰ درصدی خسارات ان به وسایل برقی مردم خواهیم بود.

وی گفت:پیش بینی تامین آب ۸۰۰ هکتار گلخانه در پائین دست برای اجرای فاز دوم نیزپیش بینی شده است و با اجرای فاز دوم 70درصد از خسارات آبگرم به وسایل برقی مردم کاسته خواهد شد.

فرماندار دهلران به فعالیت شرکت های منطقه و تاکید بر بکار گیری نیروهای بومی هم اشاهر و افزود: سهم مشارکت اجتماعی شرکت ها از دیگر موضوعاتی است که به جد دنبال می شود تا شهرستان از این ظرفیت قانونی هم بهره مند شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار