مدیر کل اقتصاد و دارایی استان؛
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان گفت:بیش از 50 درصد سهامداران سهام عدالت در استان ایلام سهام خود را از روش مستقیم انتخاب کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 22 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قدرت فیض‌اللهی مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام در نشست خبری که به صورت مجازی با اشاره به اینکه سهام عدالت تا پایان سال بطور کامل آزادسازی و قابل فروش است اظهار داشت : بیش از 50 درصد سهامداران سهام عدالت در استان ایلام سهام خود را از روش مستقیم انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: کارگزاری بانک‌ها به عنوان یک رابط درخواست فروش افراد را می‌گیرد و به نمایندگی از سهامداران این سهام را در بورس به فروش می‌رساند .

فیض الهی به علت زمان تاخیر در واریز وجه فروش سهام  اشاره کرد و یادآور شد : به دلیل اینکه  سهام هنوز در بورس به فروش نرفته است و باید گفت وقتی که افراد در سامانه بانک درخواست فروش را ثبت می کنند به منزله فروش نمی باشد چون با این درخواست به کارگزاری مربوطه اختیار داده می شود که سهام این افراد را در بازار بورس عرضه کند و بعد از اینکه این سهام بفروش برسد پول را به حساب ذینفع واریز نماید.

وی بیان داشت :فعلا مجوز قانونی برای بهره مندی افرادی که مشمول سهام عدالت نمی‌شوند از سهام عدالت وجود ندارد، امیدواریم پس از تصویب مجلس شورای اسلامی افراد فاقد سهام عدالت، مشمول این مزایا شوند.

فیض الهی افزود: این اداره کل به عنوان یک دستگاه نظارتی، فعال بوده و بیش از 70 درصد شرح وظایف آن در حوزه نظارت مالی بر دستگاه‌های اجرایی استان است.

 وی با اشاره به  درآمدهای وصولی سه ماهه ابتدای سال به  مبلغ ۶۱۳ میلیارد ریال افزود: در آمد وصولی سه ماهه سال قبل (۹۸) مبلغ ۵۰۵ میلیارد ریال بوده که علی رغم مشکلات بیماری کرونا برای واحدهای اقتصادی رشد ۲۱ درصدی داشته است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام یادآور شد : بیشترین رشد درآمد سال جاری نسبت به سال قبل به ترتیب مربوط به درآمدهای متفرقه استانی وصولی توسط این اداره کل درآمد مالیاتی، درآمد ثبت اسناد و درآمد نیروی انتظامی بوده است.

وی افزود : اسناد خزانه ابلاغی سال۹۸از محل منابع استانی ۳۷۶ ملیارد تومان که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن معادل ۸۰درصد جذب شده و باقیمانده نیز تا پایان شهریور ماه جذب خواهد شد.

فیض الهی گفت: اسناد خزانه اسلامی سال ۹۷ از محل منابع استانی ۲۷۶ ملیارد تومان بوده که ۱۰۰درصد آن جذب شده است و  اسناد خزانه اسلامی سال ۸۸ نسبت به سال(۹۷)  نیز 65درصد رشد داشته است .

وی با توجه به اینکه آخرین فرصت جذب اسناد خزانه اسلامی پایان شهریور ماه می باشد لازم است دستگاه های اجرایی هرچه سریعتر صورت وضعیت های آماده ی پرداخت، ارائه نمایند.

فیض‌اللهی به وضعیت بورس اشاره کرد افزود: بازار بورس تحت تاثیر نوسات بازارهای موازی از جمله ارز و طلا قرار داشته و با توجه حجم نقدینگی موجود در بازار و رشد سایر بازارهای موازی بنظر می رسد بهترین بازار برای سرمایه گذا ی و جذب نقدینگی بازار بورس باشد.اگر چه این بازار نوسات طبیعی خود راخواهد داشت.

وی تصریح کرد:فعالیت در این بازار مستلزم داشتن اطلاعات کافی می باشد پیشنهاد می گردد افرادی که اطلاعات و شناخت کافی از این بازار ندارن از ظرفیت مشاور ین خبره استفاده نمایند.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان، ادامه داد: نظارت بر مصرف اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، دریافت و پرداخت وجوه اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، پرداخت حقوق و مزایای دستگاه‌های استانی، پیگیری و وصول درآمدهای استان، اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه و تهاتر، نظارت بر اموال منقول و غیر منقول دستگاه‌های اجرایی و... از مهم‌ترین وظایف این اداره کل است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار