با مشارکت خیریه وفاق سبز علوی؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت مورد کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه بااعتبار ۴۲ میلیون تومان با مشارکت مؤسسه خیریه وفاق سبز علوی به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهداء شد.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 21 July 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مراسم اهداء جهیزیه به هفت نفر از نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت بنیاد خیریه وفاق سبز علوی با حضور مدیرعامل این مؤسسه، مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جمعی از مسئولان استانی، در روستای زی زی بخش لوداب شهرستان بویراحمد برگزار شد.
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد کمک به ازدواج مددجویان تحت حمایت است، گفت: به همین مناسبت و با مشارکت موسسه خیریه وفاق سبز علوی هفت نفر از نوعروسان تحت حمایت این نهاد به خانه بخت رفتند.
وی اعتبار هزینه شده در زمینه اهداء جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت را ۴۲ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: یکی از فعالیت‌های شاخص ‏کمیته امداد به‌منظور ترویج سنت حسنه الهی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان را، اعطای کمک‌هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت برای شروع زندگی مشترک است.
مبشری ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر خیریه وفاق سبز علوی در زمینه کمک به نیازمندان کمیته امداد گفت: این مؤسسه در زمینه‌های اهداء جهیزیه، مسکن مددجویی و اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی همواره با این نهاد مشارکت داشته و  یاریگر نیازمندان این نهاد بوده است.
وی به مشارکت خیریه وفاق سبز علوی در زمینه ساخت و بهره‌برداری از  ۱۳ واحد مسکن مددجویی در سال جاری اشاره و بیان کرد: سهم مؤسسه در این خصوص برای هر واحد مسکن مددجویی شش میلیون تومان است. 
مبشری با اشاره به خدمات‌دهی کمیته امداد به ۱۸۰۰ خانوار مددجو در بخش لوداب، افزود: ساخت صد واحد مسکونی در قالب طرح مسکن محرومان در این بخش در دستور کار بوده که ۳۵ میلیون آن به‌صورت بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد پرداخت می‌شود.
 مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بحث اشتغال مددجویی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در زمینه ایجاد اشتغال و راه‌اندازی برخی طرح‌های اشتغال‌زا در روستاها نبود زیرساخت‌های لازم ازجمله جاده مناسب، آب و آنتن دهی تلفن همراه مشکل‌آفرین شده است.
مبشری به ظرفیت مناسب منطقه لوداب در زمینه اجرای طرح‌های کشاورزی و دام‌پروری در صورت وجود زیرساخت‌های لازم در این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف نهادهای حمایتی این است که حاشیه‌نشینی شهرها کمتر اتفاق بیفتد و مردم برگشت کنند به روستا و ماندگاری آن‌ها در روستاها بیشتر شود و این امر مستلزم ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای آنان است.
وی تأکید کرد: کسانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند و یا حتی افرادی که تحت پوشش نیستند اگر بتوانند کارگاهی راه‌اندازی کنند مثل یک دام‌پروری بزرگ و یا هر کارگاه دیگری و ۱۰ نفر از مددجویان این نهاد را به کار بگیرد به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به صاحب کارگاه پرداخت می‌شود.
  امیرحسین رستمی، مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی در این مراسم بابیان اینکه این بنیاد در سال ۱۳۸۰ باهدف دستگیری از  نیازمندان و محرومان و ایتام تأسیس شد، گفت: مشارکت در تأمین مسکن نیازمندان، تهیه جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج نوعروسان، درمان نیازمندان و اهداء کتاب به در طرح صدقه و نذر کتاب از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های خیریه وفاق سبز علوی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
شایسته ذکر است قرارگاه وفاق سبز علوی با هدف توانمند سازی، توسعه و ایجاد اشتغال در لوداب راه اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار