فرماندار دهلران گفت :استاندار ایلام به صورت مستمر برای حل مشکل اراضی مسکونی دهلران ازطریق دولت موضوع را پیگیری می کند
کد خبر: ۸۷۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ 20 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری اظهار داشت : پرونده واگذاری زمین به کمسیون لوایح هئیت دولت ارسال شده است و موضوع واگذاری منتظر تصویب نهایی در هئیت دولت است.

وی بیان داشت : با توجه به مشکل ارضی مسکونی دولت و بخشی از شهروندان در شهرستان استعلامات از طریق استانداری ارسال شده بود که این فرمانداری پاسخ لازم را در خصوص واگذاری 1362قطعه ارائه داده و استانداری استعلامات را به هئیت دولت ارسال کرده است..

عسگری گفت : متاسفانه آمار ساخت ساز غیر مجاز در سطح شهر دهلران بالا است وشواری تامین شهرستان به این موضوع ورود پیدا کرده است وآنچه که برای ما محرزاست افراد مشخص با تصرف اراضی ملی وساخت ساز غیر مجاز اقدام به فروش آنها میکنند ومبالغ نامشروع به جیب می زنند.

وی در خصوص تخریب های صورت گرفته روزگذشته گفت : باتوجه به اینکه این ساخت سازها به صورت غیر مجاز شکل گرفته بوند برابر مصوبه شواری تامین شهرستان تعداد 2واحد فونداسون وسه واحد که مرحله سفت کاری آنها شکل گرفته بودند تخریب شدند.

با هرگونه ساخت ساز غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد

عسکری اظهار داشت : برابر مصوبه شواری تامین با هرگونه ساخت ساز غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد واجازه سودجویی به افراد که مشخص هستند را نخواهیم داد با زمین خواری مبالغ هنگفتی به جیب بزنند.

نماینده عالی دولت گفت : تا زمانی که وضعیت اراضی دهلران مشخص نشود اراضی متعلق به دولت است وبرابر قانون همه دستگاه ها ملکف به نگهداری از امول بیت المال هستند ونباید اجازه سود جویی به افراد بدهند.

عسکری به فضا سازی در فضای مجازی ورسانه ها اشاره کرد گفت : عده ای با فضا سازی وجریان سازی در فضای مجازی ورسانه ها به دنبال مظلوم نمایی هستند واین فضا سازی ها باعث نخواهد شد که مجریان قانون دل سرد شوند وبرابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت :برای جلوگیری ازساخت سازغیر مجاز دستگاه های خدمات رسان مکلف شدند که هیچ گونه خدمات به آنها ارائه ندهند وهمه دستگاه های متولی در بحث ساخت ساز غیر مجاز و تصرف ارضی ملی ورود پیدا کنند .

عسکری به وضعیت رهن و اجاره مسکن اشاره کرد گفت : متاسفانه وضعیت اجاره و رهن مسکن در شهرستان دهلران بسیار بالا است و دستگاه های نظارتی باید به موضوع ورود کنند و اگر شرکت یا افراد که باعث اخلال در وضعیت قیمت مسکن هستند با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شوند.

فرماندار دهلران گفت : اخلال در بازار مسکن در شهرستان دهلران پذیرفتنی نیست واتاق اصناف ومتوالیان مسکن کسانی که فراتر از قانون در بازار مسکن التهاب ایجاد می کنند شناسایی وبه دادستانی به عنوان مدعی العموم معرفی کنند .

عسکری افزود : باتوجه به طرح اقدام ملی تامین مسکن وفراخوان اولیه تنها 208نفر در شهرستان اقدام به ثبت نام کردند وانتظار است کسانی نیازمند مسکن هستند با ثبت نام در این طرح صاحب خانه شوند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار