استاندار در دیدار با مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی خواستار شد؛
استاندار خراسان رضوی در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر نقش خانه های هلال در ارتقای سطح تاب آوری جامعه،  خواستار راه اندازی خانه هلال در استانداری و سایر دستگاههای اجرایی استان شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 19 July 2020

به گزارش تابناک رضوی، مهندس علیرضا رزم حسینی در دیدار با دکتر سید مجتبی احمدی با اشاره به ضرورت بالارفتن آگاهی های عمومی و آمادگی مردم در مواجهه با مخاطرات تاکید کرد: تشکیل خانه هلال در نهادها و نیز راه اندازی آن در شهرها و روستاها می تواند زمینه ساز استفاده از ظرفیتهای مردمی برای ارتقای تاب آوری در حوادث باشد.

استاندار خراسان رضوی همچنین خطاب به معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اظهار کرد: طرح ایجاد خانه هلال به شورای اداری استان ابلاغ شود و ادارات و نهادهای دولتی نیز موظفند در راستای توانمندسازی عمومی گام بردارند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی نیز در این دیدار طی ارائه گزارشی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان در مقابله و مدیریت بیماری کرونا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون اظهار کرد: در مرحله نخست موضوع آموزش عمومی برای آشنایی عمومی با ویروس کوئید ١٩ مد نظر بود و سپس یک میلیون و ٩۶ هزار و ٥٨١ نفر مورد غربالگری و پایش قرار گرفتند.

دکتر احمدی درباره اولویت ایجاد خانه های هلال در دوره جدید هلال احمر افزود: برنامه ریزی برای راه اندازی خانه های هلال برای ارائه آموزشهای همگانی به مردم در اقصی نقاط استان با هدف ارتقای سطح آمادگی جامعه برای پاسخگویی به هنگام و مدیریت بهینه در بحران ها را در دستور کار داریم.

وی درباره برگزاری پنجمین دوره انتخابات سراسری مجامع هلال احمر در استان افزود: در مرحله نخست تعداد ٣۶١٢ نفر از اعضای جوان، داوطلب و امدادگر جمعیت هلال احمر در این انتخابات شرکت کردند و اعضای شورای اجرایی و بازرسان هلال احمر در شعب را انتخاب کردند و در مرحله دوم نیز ٣٢ نفر از ٣۶ نفر اعضای منتخب در مجمع استانی اعضای هیئت مدیره و بازرسان استان را انتخاب کردند.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی همچنین در قسمتی از این دیدار به موضوع بازپسگیری شیرخوارگاه سابق هلال احمر پس از ١٢ سال با همکاری سازمان بازرسی و بهزیستی استان و دادستان مشهد خبر داد.

دکتر احمدی درباره وضعیت انبارهای امدادی هلال احمر استان نیز گفت: با توجه به استفاده از اقلام امدادی موجودی انبارها در حوادث اخیر نیاز به تامین مجدد موارد اضطراری مورد نیاز در حوادث بود که با اهتمام رییس و دبیر کل هلال احمر کشور و حمایت سازمان امداد و نجات، تجهیز انبارها در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار