سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که یزد در وضعیت هشدار کرونا قرار دارد گفت: در حال حاضر ۲۳۶ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 20 July 2020

ابراهیم سلمانی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۳۶ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، اظهار کرد: از تعداد کل بیماران بستری شده ۶۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه خدمات می‌گیرند.

وی افزایش مبتلایان به ویروس کرونا را یکی از چالش‌های جدی استان در این خصوص دانست و افزود:‌ طبق آخرین آمار تهیه شده در حال حاضر نیز ۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در اورژانس‌های بیمارستانی بستری موقت هستند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تعداد ابتلا به کرونا در پیک اول شیوع بیشتر در مردان بروز داشت ولی در موج دوم زنان بیشترین آمار ابتلا به کرونا در استان یزد را به خود اختصاص دادند.

سلمانی تصریح کرد:‌ در حال حاضر بانوان یزدی ۵۲ درصد میزان ابتلا و  مردان نیز در این دوره شیوع ۴۸ درصد مبتلایان به کرونا را در استان یزد شامل می‌شوند.

این مسئول در پایان با اشاره به برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی در استان، تأکید کرد: بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی، برگزاری مراسم‌های عروسی و دید و بازدیدهای خانوادگی سبب شده آمار بیماران کرونایی در استان افزایش یابد و  استان یزد در وضعیت هشدار قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار