عنایت‌الله رحیمی، در نشست‌ با ائمه جمعه استان فارس که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: ائمه جمعه نقش بسزایی در انسجام و اتحاد جامعه دارند و برای ایفای این نقش مهم همواره چتر خود را گسترده نگاه می‌دارند به شکلی که تمام مسلمانان را در بربگیرد و همه نیروهای معتقد به نظام اسلامی را پوشش دهد.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 20 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، در نشست‌ با ائمه جمعه استان فارس که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: ائمه جمعه نقش بسزایی در انسجام و اتحاد جامعه دارند و برای ایفای این نقش مهم همواره چتر خود را گسترده نگاه می‌دارند به شکلی که تمام مسلمانان را در بربگیرد و همه نیروهای معتقد به نظام اسلامی را پوشش دهد.
وی ادامه داد: نمازجمعه از اجتماعات بسیار مهم و برجسته‌ای است که مباحث اعتقادی، سیاسی و اجتماعی در آن مورد توجه قرار می‌گیرد.
رحیمی اظهار داشت: نماز جمعه مراسمی چند وجهی است که موجب تقویت روحیه برادری و تشکیلاتی، رشد فکری و سیاسی و تقویت روحیه سیاسی و جمعی در مسلمانان می‌شود.
استاندار فارس، احیای مجدد نماز جمعه به شکل قانونمند را از دستاوردهای خوب نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: امیدواریم که این سنگر اتحاد و روشنگری هر روز مستحکم تر از گذشته باشد.
رحیمی، با اشاره به حرکت رو به تعالی کشور در سایه رهنمودهای امام راحل (ره) و راهبری رهبر معظم انقلاب، گفت: با وجود همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان، نظام جمهوری اسلامی توانسته است موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی کسب کند و برای اقدامات خود هم نیاز به کسب اجازه از اجانب ندارد و بر اساس عزت حکمت و مصلحت مردم تصمیم‌گیری می‌کند.
وی، سال ۹۸ را سالی مملو از بحران و فراز و فرود دانست و افزود: در همه این فراز و فرودها عملکرد نظام قابل دفاع بود چنان که در سیل ۹۸ با وجود از دست دادن تعدادی از هموطنانمان، شاهد شکل‌گیری صحنه‌های افتخارآفرین و به یاد ماندنی در کشور و به ویژه شهر شیراز بودیم.
استاندار فارس بیان داشت: پس از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی که داغ سنگینی بر سینه همه ما گذاشت اما شاهد برپایی یک مراسم تشییع کم‌نظیر وداع با آن سردار دل‌ها بودیم که این رویداد دستاورد بزرگی بود که دشمنان را متوجه محبت مردم به خادمان نظام کرد و سرمایه اجتماعی بزرگی نصیب کشور شد.
او گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز رهبر معظم انقلاب همگان را برای کمک به نیازمندان فراخواندند که منجر به یک همدلی و حرکت‌های جهادی و انقلابی تاثیرگذار در کشور و استان فارس شد.
رحیمی ادامه داد: در کشورهایی که ادعای توسعه یافتگی و فرهنگ دارند، پس از شیوع کرونا مردم به فروشگاه‌ها هجوم بردند و اقلام ضروری را غارت کردند ولی مردم ایران با اعتماد به علما، رهبری و با تکیه بر فرهنگ ایرانی و اسلامی، آنچه خود داشتند را هم به دیگران بخشیدند.
وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با توجه به رصد شرایط کشور نامگذاری سال‌های اخیر را با رویکرد اقتصادی انجام داده‌اند تا برای رفع نقاط ضعف و تقویت نظام در برابر فشارهای دشمنان آمادگی پیدا کنیم و امروز مشخص شده که این جهت‌گیری دقیق و حساب شده بوده است.
او افزود: دولت تدبیر و امید نیز برای تحقق جهش تولید، ریل‌گذاری مناسبی انجام داده و استان فارس در این جهت اقدامات بسیار خوبی برای تحقق این مهم و جذب سرمایه‌گذاری، کاهش بیکاری و اشتغال نیروی کار صورت داده است.
استاندار فارس گفت: راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم در جنوب این استان از جمله این اقدامات است که رتبه کشور را در تولید آلومینیوم از رتبه هجدهم به چهاردهم در سطح جهان بهبود بخشیده است.
رحیمی اضافه کرد: در زمینه تولید فولاد هم سه کارخانه عظیم در دست اجرا بود که ۲ کارخانه فولاد پاسارگاد کوار و فولاد غدیر نی‌ریز به بهره‌برداری رسیده که تاثیر بسیاری در رونق اقتصادی، اشتغال و تولید ثروت دارد.
وی اظهار داشت: در زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تلاش برای راهیابی محصولات تولیدی به کشورهای همسایه و بازارهای هدف هم اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در فارس صورت گرفته و افتخار می‌کنیم که امروز کمترین نرخ تورم در سطح کشور متعلق به فارس است و در زمینه میزان بیکاری از ۱۶ و ۹ دهم درصد در سال ۹۱ به هفت و هشت دهم درصد رسیده‌ایم که رشد ۲۲ پله‌ای استان را نشان می‌دهد.
استاندار فارس ادامه داد: در پایان سال 91 طول راه‌های روستایی آسفالته این استان چهار هزار و ۹۲۴ کیلومتر بود که در سال ۹۸ این رقم به ۶ هزار و ۴۱۰ کیلومتر رسید و طول راه‌های اصلی استان نیز از یک هزار و ۹۴۸ کیلومتر در سال ۹۱ به ۲ هزار و ۲۶۹ کیلومتر در سال ۹۸ افزایش یافت.
وی بیان کرد: آبرسانی به شهرهای بزرگ استان فارس هم از ۲ شهر به چهار شهر افزایش یافت و تعداد سدهای بزرگ استان نیز از پنج سد به ۹ سد رسید و چهار سد دیگر نیز در دست اجرا داریم.
رحیمی افزود: تا پایان سال ۹۱ در این استان ۶۸۲ روستا دارای گاز بودند که این تعداد تا پایان سال ۹۸ با ۲۲۰ درصد افزایش به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستا رسید.
استاندار فارس همچنین اظهار داشت: تعداد شهرهای برخوردار از مزایای گاز طبیعی نیز دراین استان از ۸۷ شهر تا پایان سال ۹۱ به ۱۰۱ شهر در پایان سال ۹۸ رسید و هم‌اینک نیز گازرسانی به چند شهر دیگر در دست انجام است.
وی گفت: با تلاش‌های انجام گرفته، طول بزرگراه‌های استان فارس نیز از ۸۵۱ کیلومتر در سال ۹۱ به یک هزار و ۴۵۴ کیلومتر در پایان سال ۹۸ رسید.
او افزود: طول شبکه فشار متوسط برق هم از ۲۰ هزار ۷۵۸ کیلومتر در سال ۹۱ به ۲۴ هزار و ۵۰۲ کیلومتر در سال ۹۸ و طول شبکه فشار ضعیف نیز از ۱۱۰ هزار کیلومتر در سال ۹۱ به ۱۲۶ هزار کیلومتر در سال ۹۸ افزایش یافت.
استاندار فارس، با تاکید بر لزوم ارتباط و هم‌افزایی دائم و پیوسته فرمانداران استان فارس با ائمه جمعه گفت: ستادهای نماز جمعه مورد حمایت مدیریت ارشد استان هستند و برای رفع مشکلاتی که در خطبه‎های نمازجمعه مطرح می‌شود، تلاش خواهیم کرد.
رحیمی، خواستار حمایت کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و همچنین خیران برای ساخت مصلاهای نماز جمعه در استان فارس شد و افزود: شهرداری‌ها هم تکلیف دارند که در زمینه تسهیل رفت و آمد نمازگزاران جمعه اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار