مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه گفت: اگر ۱۵۰ هزار یورو ارز ضروری برای ما تامین نشود، امکان تعطیلی کارخانه بازیافت کرمانشاه وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 19 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام خانی ،هایده شیرزادی با بیان اینکه طی 20 سال اخیر که استارت کار پروژه بازیافت زباله کرمانشاه زده شده نزدیک به هشت میلیون دلار ماشین آلات برای این پروژه وارد شده، اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از این ماشین‌آلات مستهلک شده و کارایی کافی را ندارند و حتی بیشتر از آنچه که ظرفیت داشتند از آنها کار کشیدیم.

وی ادامه داد: برای تعمیر، نگهداری و تامین قطعات مورد نیاز ماشین آلات بازیافت به شدت با مشکل مواجهیم و نیازمند تامین چند دستگاه جایگزین هستیم.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه حداقل اعتبار مورد نیاز برای جایگزینی این دستگاه‌ها و واردات ماشین آلات جدید را 150 هزار یورو اعلام کرد و افزود: اگر این ارز تامین نشود، امکان تعطیل شدن پروژه بازیافت وجود دارد.

شیرزادی خاطرنشان کرد: این رقم 150 هزار یورویی نیاز ضروری فعلی است و برای اینکه امسال بتوانیم ماشین آلات کارخانه بازیافت را به روز کنیم حداقل 500 هزار یورو نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که برای تامین ارز واردات وجود دارد، افزود: تقاضا داریم موضوع ارز شرکت بازیافت کرمانشاه به صورت ویژه پیگیری شود.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل ما این است که ماشین آلات مورد نیاز برای بازیافت زباله اصلا در داخل کشور تولید نمی‌شود که بخواهیم از مشابه داخلی آن استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه از پیامدهای تعطیلی احتمالی کارخانه بازیافت کرمانشاه در صورت عدم به روز کردن ماشین آلات هم یاد کرد و گفت: در این صورت با حجم عظیم زباله‌های تولیدی در شهر مواجه می‌شویم که پیامدهای بهداشتی و زیست محیطی فراوانی دارد.

شیرزادی در ادامه از افزایش حدود 20 درصدی تولید زباله در کرمانشاه هم خبر داد و یادآور شد: این افزایش مربوط به سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان تولید روزانه زباله در شهر کرمانشاه به 700 تن رسیده که شیوع بیماری کرونا بر این افزایش بی‌تاثیر نبوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار