کد خبر: ۸۷۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 16 July 2020
گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نیازمند حرکتی فرهنگی و پویا توسط مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است و همه باید دست به دست هم دهیم تا فعالیت‌ها به سمت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هدایت شود.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجاب و عفاف از مباحث فرهنگی و ریشه در فرهنگ اسلامی دارد که در دهه‌های اخیر با توجه به تلاش دشمن در ترویج پوشش غربی در جامعه باید بیش از پیش  بدان پرداخته شود به‌ویژه در هفته ای که به نام حجاب و عفاف نام گذاری شده است.

 

متاسفانه امروزه در خیابان، پارک و اماکن عمومی وگردشگری شاهد پوشش نامناسب ازسوی مردان و زنان به‌ویژه دختران هستیم، ورود فرهنگ بی بند و بار غربی بسیاری از مسئولان ومتولیان فرهنگی را بر آن داشته که به ترویج  فرهنگ اصیل ایران اسلامی بیش از پیش توجه کنند.

 

به مناسبت هفته حجاب و عفاف میزگردی با حضور «مهدی پارسا » مسئول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان، «معصومه پرسا» رییس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان، «هامون اصغری» رییس بسیج اتحادیه پوشاک گیلان و «محمود باقری» رییس اتحادیه پوشاک استان انجام شده و دغدغه های تولیدکنندگان و دلایل گرایش جوانان به سمت پوشاک غربی بیان و راهکارهای مقابله جدی با این مقوله بیان شده است:

 

*دراجرای قانون حجاب و عفاف با مشکل مواجه هستیم

مهدی پارسا در این نشست با بیان اینکه  همه دستگاه‌های اجرایی به نوعی در ترویج حجاب و عفاف و پوشش مناسب در جامعه مسئول هستند اظهار داشت: صداو سیما، رسانه های مکتوب، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی در ترویج پوشش فرهنگ اسلامی نقش ارزنده‌ای دارند.

 

مسئول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان اذعان کرد: در تدوین قانون حجاب و عفاف دغدغه ای وجود ندارد و مشکل در اجرای قانون است.

 

پارسا با تاکید بر لزوم ساماندهی تولید و طراحان لباس درجامعه تصریح کرد: امروزه دشمنان به طرق مختلف درصدد خدشه‌دار کردن نهاد خانواده اسلامی هستند، خانواده‌ها در نوع پوشش فرزندان مسئول بوده و این فرهنگ بایستی از سنین کودکی در جامعه نهادینه شود.

 

مسئول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان اظهار کرد: بی‌توجهی به پوشش ناهنجار جامعه ضربات جبران ناپذیری را بر جامعه وارد می‌کند.

 

*در گذشته غیرت مردان در جامعه نمود بیشتری داشت

«معصومه پرسا» نیز به نقش خانواده‌ها در حجاب و عفاف فرزندان اشاره و اظهار کرد: خانواده‌ها در پوشش و رفتار اسلامی جوانان مسئول هستند.

 

رییس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با انتقاد از وضعیت حجاب جامعه اذعان کرد: پوشش در جامعه ما مناسب نیست و در این راستا همه مسئول هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های غربی درصدد خدشه‌دار کردن کانون گرم خانواده‌های اصیل ایران اسلامی هستند، ادامه داد: ریشه همه کج‌خلقی ها و فسادها در جامعه از پوشش نامناسب است.

 

پرسا غیرت مردان در گذشته در جامعه نمود بیشتری داشت خاطر نشان کرد: مردان امروز نسبت به پوشش نامناسب خانواده بی‌تفاوت بوده و به‌نوعی گناه در جامعه عادی سازی شده است.

 

رییس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان افزود: اکثر افرادی که بدحجاب هستند، از نظر شخصیتی دچار مشکل بوده و به‌نوعی به‌دنبال خودنمایی هستند.

 

وی تصریح کرد: مدگرایی از سمت غرب به سوی جامعه اسلامی کشانده شده است و بسیاری از جوانان الگوی خود را غرب قرار داده‌اند.

 

پرسا ادامه داد: افزایش بی‌بند و باری و عدم ازدواج جوانان یکی ازموضوعات عادی شدن بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه است.

 

رییس بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکیدبر اینکه عدم بصیرت و آگاهی در مردان و زنان باعث افزایش بی بندو باری و بدحجابی شده است،خاطر نشان کرد: تولید لباس‌ها و مانتوهای بدون دکمه با تار و پودهای نازک در جامعه و ترویج آن ریشه در بی نظارتی و بی توجهی همگان دارد.

 

وی به فعالیت‌های بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان اشاره و تاکید کرد: تهیه کلیپ، موشن‌گرافیک، اجرای مسابقات کتابخوانی و برپایی نمایشگاه در قالب حجاب و عفاف از مهمترین اقداماتی است که توسط بسیجیان در پایگاه‌های مقاومت اجرا شده است.

 

*قیمت چادر ۵ برابرمانتو

«هامون اصغری» نیز در این نشست با تاکید بر اینکه رسانه ملی در اجرای حجاب و عفاف کاملا بی‌توجه است، اظهار کرد: ساخت فیلم های که متناسب با فرهنگ اسلامی نیست به‌نوعی آموزش به قشر جوان بوده و در ارتباط زن و مرد در اکثر فیلم‌های رسانه ملی آنگونه که باید و شاید شئونات اسلامی رعایت نشده است.

 

رییس بسیج اتحادیه پوشاک گیلان اذعان کرد: اگر می‌خواهیم در پوشش جامعه، شان و منزلت ایران اسلامی حفظ شود بایستی در این حوزه هزینه کنیم تا فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود.  

 

اصغری به ضرورت تولید پارچه چادر در کشور اشاره و تصریح کرد: متاسفانه چادر که حجاب برتر بوده و اسلام بسیار بدان سفارش کرده است، مواد اولیه‌اش از خارج از مرزها تهیه می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر شاهدیم که قیمت چادر پنج برابر قیمت مانتو است خاطرنشان کرد: مسئولان امر در این زمینه بایستی تدابیری بیندیشند.

 

رییس بسیج اتحادیه پوشاک گیلان افزود: بدحجابی حاصل فقر و اقتصاد بسیار پایین جامعه است و برنامه‌ها و قوانین حجاب و عفاف به معنای واقعی و عملا در جامعه اجرایی نمی‌شود.

 

اصغری اضافه کرد: ۸۰ درصد تولیدکنندگان مانتوهای غربی بدون مجوز در حال فعالیت بوده و در شبکه های مجازی این مانتوها را عرضه می‌کنند.

 

وی گفت: برپایی نمایشگاه دائمی البسه اسلامی با قیمت مناسب، توجه به طراحی لباس در قالب کارگروه از مهمترین اقداماتی است که در راستای جلوگیری از پوشش غربی می توان درجامعه اجرایی کرد.

 

*هتل ایران نمایشگاه دائمی البسه اسلامی شود

«محمود باقری» در این نشست با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ اسلامی در دنیای امروز نیازمند هزینه است اظهارکرد: پیشنهاد می شود هتل ایران نمایشگاه دائمی انواع البسه اسلامی باشد.

 

رییس اتحادیه پوشاک گیلان اذعان کرد: آموزش و پرورش در این راستا با ارائه آموزشهای لازم به دانش آموزان می تواند در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی نقش ارزنده ای داشته باشند.

 

گسترش فرهنگ حجاب و عفاف که در تیررس هجمه‌های دشمن بوده و هزینه‌های گزافی در این جنگ می‌پردازند، نیازمند تدوین برنامه‌ریزی درازمدت و نه موقتی و گذرا است و ضروری است همه ادارات، اعم از نظارتی و اجرایی به وظایف خود در این ارتباط عمل کنند. همه باید دست به دست هم دهیم و فعالیت‌ها به سمت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هدایت شود تا این فرهنگ ارزشی در جامعه ترویج شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار