استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: نه مخالفت ۱۰۰ درصدی و نه موافقت کامل با بهره‌برداری از معدن مس علی آباد نداریم و آماده شنیدن نظر موافقان و مخالفان هستیم تا در نهایت به نتیجه‌گیری معقول برسیم.
کد خبر: ۸۷۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 15 July 2020

محمدعلی طالبی، پیش از ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران استان یزد در مورد گرانی‌های اخیر اظهار داشت: گرانی یک معضل کشوری است و نمی‌توان در استان برای آن تدابیر ویژه‌ای اندیشید اما وظیفه ما تنظیم بازار و نظارت و بازرسی واحدهای صنفی است که به نظر می‌رسد یکی از فعال‌ترین استان‌ها در این زمینه در سطح کشور هستیم.

وی افزود: یکی از چالش‌های ما در استان یزد، نرخ گذاری اقلامی نظیر مرغ و تخم مرغ است زیرا در استان‌های همجوار معمولاً نرخ‌ها بالاتر از یزد است و این امر نرخ گذاری در یزد را با مشکل مواجه می‌کند.

طالبی در مورد معدن مس علی آباد نیز بیان کرد: برای بهره برداری از این معدن ملاحظاتی وجود دارد از جمله اینکه معدن مس علی آباد یکی از غنی‌ترین معادن با بالاترین عیار مس در کشور است همچنین حجم سرمایه گذاری این معدن بسیار بالاست و می‌تواند جهش اقتصادی بسیار خوبی برای شهرستان تفت و استان یزد ایجاد کند ضمن اینکه اشتغالزایی بالایی نیز دارد.

سرمایه گذاران مس علی آباد متعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود هستند

استاندار یزد ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که در زمینه مسائل زیست محیطی این معدن مطرح است، مسئولیت‌های اجتماعی آن است که خوشبختانه بر خلاف برخی معادن که تخریب‌های جدی در یزد ایجاد کرده‌اند، سرمایه گذاران آن به این موضوع اهمیت می‌دهند و به آن متعهد هستند.

طالبی عنوان کرد: در هر حال، محیط زیست یکی از ملاحظات جدی ما در این زمینه است زیرا معدن مس علی آباد در شیرکوه به یکی از اصلی‌ترین ذخیره‌گاه‌های آبی استان به شمار می‌رود بنابراین اینکه چه تصمیمی برای بهره‌برداری یا عدم بهره‌برداری از این معدن گرفته شود، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: اینکه به‌رغم مجوزهایی که در گذشته برای بهره‌برداری از این معدن صادر شده، اما هنوز بهره‌برداری انجام نشده است، نشان دهنده این است که این ملاحظات برای ما پررنگ است.

استاندار یزد تاکید کرد: درخواست ما این است که یک فضای گفتگو در استان شکل بگیرد و موافقان و مخالفان بهره‌برداری از معدن دره‌زرشک نظرات خود را در فضایی آرام و به دور از تنش مطرح و آثار اقتصادی و زیست محیطی آن را مطرح کنند تا بتوانیم در نهایت به یک تصمیم درست در مورد معدن مس علی آباد برسیم.

وی اظهار داشت: در مجموع اگر مخالف شرکت مس بودم، از همان ابتدا، پایان کار این معدن را اعلام می‌کردم و اگر موافق صد درصدی بودم نیز مطالعات و جلسات تاکنون طول نمی‌کشید.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار