تازه‌ترین تسهیلات حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور از فعالان اقتصادی، بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی تا سقف ۵ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 15 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با اشاره به اجرای مصوبات چهل و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و قانون مالیات‌های مستقیم بخشودگی جرائم قابل بخشش این موضوع و قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده در هر منبع برای هر سال یا دوره گفت: در سال ۱۳۹۹ در صورت پرداخت مانده بدهی (اصل بدهی، جرائم غیر قابل بخشش و آن بخش از جرائمی که مورد بخشودگی واقع نشده است) تعیین شده، بخشودگی جرائم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره یا سال در هر منبع، حسب مورد حداکثر تا مبلغ ۵ میلیارد تومان است.

او افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی سال ۱۳۹۸ حداکثر تا ۳۱ خرداد ۹۸ برای واحد‌های تولیدی ۹۰ درصد و برای سایر مؤدیان میزان بخشودگی ۸۰ درصد خواهد بود.

محمدی گفت: در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده از اول بهمن ۹۸ تا ۳۱ خرداد ۹۹ حداکثر تا پایان تیر سال جاری، میزان بخشودگی به میزان ۱۰۰ درصد خواهد بود.

او افزود: در صورتی که مودیان مالیاتی، مشمول خسارت تاخیر موضوع ماده ۲۲۲ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره به ماده (۱۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده باشند، ابتدا باید مبالغ مذکور از جرائم مالیاتی کسر و سپس نسبت به بخشودگی جرائم اقدام شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده، به ازای هر ماه دو درصد از بخشودگی موضوع این ماده تا پایان سال کسر می‌شود.

او افزود: مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری و مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی و مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی از جمله مراکز برخوردار از این معافیت‌ها هستند.

او افزود: مراکز حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع وفروش صنایع دستی و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی نیز بر اساس مقررات مشمول این معافیت‌ها می‌شوند.

محمدی گفت: مفاد این دستورالعمل مانع از اعمال بخشودگی جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و جریمه تأخیر موضوع قانون مالیات بر ارزش‌افزوده نسبت به مهلت‌های اعلامی به موجب بخشنامه‌های صادره نخواهد بود.

او با اشاره به مصوبه سران قوا در مورد حمایت و تسهیل مالیاتی از کسب و کار‌ها در شرایط کرونا، افزود: بر اساس مصوبه سوم اردیبهشت سال جاری شورای عالی هماهنگی سران قوا، موعد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی که مهلت انقضای آن ۹۹/۲/۱ الی ۹۹/۴/۳۱ بوده به مدت دو ماه و در حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور تمدید می‌شود و تمامی احکام مرتبط در این تمدید مرتب است.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: در خصوص تسلیم اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی که طبق قانون تا ۳۱ خرداد ماه است به مدت دو ماه یعنی تا ۳۱ مرداد تمدید می‌شود.

او افزود: اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی که طبق قانون ۳۱ تیرماه بوده نیز به مدت ۲ ماه تا ۳۱ شهریور ماه تمدید می‌شود.

محمدی گفت: اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول (فصل بهار) سال ۹۹ که باید ۱۵ تیرماه ۹۹ ثبت شود تا ۱۵ شهریورماه تمدید خواهد شد همچنین کلیه سال مالی شرکت‌ها نیز در این بازه زمانی به مدت ۲ ماه و حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه تمدید شد.

او افزود: مهلت رسیدگی به اظهارنامه‌ها نیز به مدت دو ماه تمدید می‌شود؛ بنابراین رسیدگی به عملکرد اظهارنامه‌های سال ۹۷ و ۹۸ دو ماه تمدید خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار