مديرعامل توانيرخبرداد
مديرعامل شركت توانير با بيان اينكه معمولا در شهرهاي بزرگ كه مركز تجمع بار و مصرف بالاست، نياز به احداث تاسيسات و شبكه هاي برق وجود دارد، گفت: به طور معمول براي انتقال برق بين شهرها از شبكه هاي هوايي استفاده مي شود ولي در مراكز شهر اين كار امكان پذير نيست و راهكار صنعت برق براي حل اين مشكل احداث تاسيسات به روش زيرزميني است.
کد خبر: ۸۷۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 04 July 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از پايگاه روابط عمومي شركت برق منطقه اي خراسان محمدحسن متولي زاده در بازديد از پست 132 كيلوولت زيرزميني جانباز مشهد در خصوص ارزيابي خود از طرح هاي اجرا شده به روش هاي نوين در صنعت برق خراسان بيان كرد: يكي از دلايلي كه علاقه مند به بازديد از اين پروژه بودم، فرمان اخير مقام معظم رهبري در خصوص صنعت برق بود. ايشان در اين فرمان بر جديت و اهميت صنعت برق تاكيد داشتند و از همكاران ما نيز تشكر كردند. همچنين ايشان به شبكه هاي فرسوده برق اشاره داشتند كه بايد به آن توجه بيشتري شود.

 

وي ادامه داد: عمل به اين دستور به عنوان يك اولويت در برنامه ما منظور شده و با جديت دنبال مي شود. در حال حاضر يكي از راهكارهايي كه در كلان شهرها و در بافت مركزي و فرسوده شهرها براي توسعه زيرساخت هاي صنعت برق به ما كمك مي كند، اين است كه بتوانيم پست ها و شبكه توزيع را در ابعاد كوچك پياده سازي و از اين طريق از امكانات خود به نحو احسن استفاده كنيم.

 

متولي زاده با اشاره به اولين پروژه استفاده از روش حفاري افقي جهت دار در احداث خطوط كابلي زيرزميني فوق توزيع HDD در شهر مشهد بيان كرد: اين پروژه نمونه اي از راهكارهاي موثري است كه براي شتاب دادن و بازسازي شبكه هاي فرسوده مورد بهره برداري قرار گرفته و اميدواريم با استفاده از اين روش در كلان شهرها اقدامي اساسي براي احداث زيرساخت هاي صنعت برق صورت گيرد.

 

مديرعامل شركت توانير با بيان اينكه معمولا در شهرهاي بزرگ كه مركز تجمع بار و مصرف بالاست نياز به احداث تاسيسات و شبكه هاي برق است، گفت: به طور معمول براي انتقال برق بين شهرها از شبكه هاي هوايي استفاده مي شود ولي در مراكز شهر اين كار امكان پذير نيست و احداث به روش اجراي كابل هاي زيرزميني است.

 

وي تصريح كرد: روشي كه امروز در برق خراسان اجرا شده، ابتكار مناسبي است كه ضمن تسريع در فرايند احداث كابل، هزينه هاي آن را نسبت به روش هاي ديگر بسيار كاهش داده و مشكلات اين قبيل پروژه ها براي تردد و ترافيك شهري نيز كمتر است.

 

متولي زاده اضافه كرد: يكي از اهداف حضور من در مشهد اين بود كه بازديدي از امكانات و ابعاد اين اقدامات در مشهد داشته باشم و بيينم با چه روش هايي مي شود طرح هاي صنعت برق را گسترش داد و بتوان اين روش ها را، به خصوص در كلان شهرها، پياده سازي كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار