کد خبر: ۸۷۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 04 July 2020

مدیرکل امورمالیاتی استان زنجان از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به مودیان خبر داد.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، از راه‌اندازی طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی بنا به ضرورت تسهیل فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تسریع در الکترونیکی‌سازی بخشی از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد.

وی افزود: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در برخی استان‌های کشور از جمله استان قم، سمنان، لرستان و غرب استان تهران به اجرا درآمده بود و در گام نهایی مقرر شد از ۲۵ خرداد ماه در همه ادارات امور مالیاتی کشور اجرا شود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۳۰ خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارائه می‌شود، ادامه داد: پروژه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی از تازه‌ترین اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرایندها، اجرایی شده و هم اکنون مودیان مالیاتی می‌توانند با تایید و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست‌ها» که از کانال‌های مختلف الکترونیکی سازمان در دسترس قرار گرفته، از این خدمت نوین بهره‌مند شوند.

رضوی با اشاره به کانال‌های الکترونیکی دستیابی به فرم درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ، تصریح کرد: آن گروه از مودیانی که فاقد ثبت‌نام قبلی در نظام مالیاتی هستند، در هنگام ثبت‌نام می‌بایست همزمان فرم درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی و مدیرت درخواست‌ها را نیز در همان سامانه ثبت‌نام، تایید و ارسال کنند. آن دسته از مودیانی که قبلا دارای ثبت‌نام تکمیل شده تا مرحله ۴۴ هستند، می‌توانند با ورود مستقیم به بخش ابلاغ الکترونیک در سامانه ثبت‌نام سازمان امور مالیاتی اقدام به تایید و ارسال فرم درخواست کنند. لازم به ذکر است که لینک فرم مربوطه هنگام تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد و ارزش افزوده، ارسال فهرست معاملات سه ماهه و نیز هنگام ارسال لیست‌های حقوق ماهیانه در اختیار مودی قرار داه می‌شود.

مدیرکل امورمالیاتی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌نیاز بهره‌مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، ثبت‌نام تکمیل شده مودیان تا مرحله ۴۴ در نظام مالیاتی است، یادآور شد: مودیان مالیاتی می‌توانند پس از مراجعه به سایت سازمان و تکمیل فرم الکترونیکی درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ، از آخرین اوراق مالیاتی تشخیص یا قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده خود مطلع شوند.

وی در رابطه با نحوه شرایط تایید و ارسال فرم درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ، عنوان کرد: تایید و درخواست فرم درخواست باید توسط مودی صورت گیرد و برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد شغلی هستند، ارائه درخواست صرفا برای یکی از پرونده‌های مالیاتی کفایت می‌کند و پس از تسلیم اولین درخواست، مودی می‌تواند همه اوراق مالیاتی تشخیص و قطعی مربوط به همه پرونده‌های شغلی خود را در یک حساب کاربری واحد دریافت کند. در مورد پرونده‌های مشارکتی نیز شریک اصلی باید فرم درخواست بهره‌مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی را تکمیل و ارسال کند. همچنین در مورد اشخاص حقوقی، درخواست فوق الذکر می‌بایست توسط مدیر شرکت یا یکی از صاحبان امضای مجاز شرکت تسلیم شود.

وی افزود: اوراقی که در سامانه‌های مالیاتی مربوط، صادر می‌شوند به طور خودکار در حساب کاربری متقاضیان ابلاغ الکترونیکی بارگذاری می‌شود و همزمان با بارگذاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری، پیامک اطلاع‌رسانی به تلفن همراه مودی ارسال می‌شود و چنانچه مودی ظرف مدت دو هفته از تاریخ بارگذاری برگه در سامانه ابلاغ، آن را مشاهده کند به منزله ابلاغ برگه است و مهلت دو هفته‌ای فوق مربوط به این مرحله از اجرای طرح است و در مرحله بعدی طرح و با آشنا شدن مودیان با روال اجرایی طرح، از ابتدای مرداد ماه ۹۹ این مهلت به یک هفته تقلیل خواهد یافت.

رضوی خاطرنشان کرد: پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی مودیان انجام می‌شد که در این شیوه گاهی به دلیل نبود مودی در محل، مشکلاتی برای مودیان و اداره‌کل به وجود می‌آمد، به علاوه مودی نیز در مواردی مجبور می‌شد به منظور پیگیری وضعیت ابلاغ اوراق مالیاتی به ادارات مالیاتی مراجعه کند که این امر زمینه ترددهای غیرضروری به ادارات را به وجود می‌آورد که با توجه به شرایط کنونی به هیچ عنوان قابل قبول نیست همچنین مودیان مالیاتی می‌توانند جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به اداره‌کل امور مالیاتی استان زنجان به کانال ارتباطی اداره‌کل در پیام‌رسان بله با عنوان "مالیات محور توسعه" با لینک https://ble.ir/maliatzanjan مراجعه کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار