کد خبر: ۸۷۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 04 July 2020

شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان با تلاش و همت مسوولان و برخورداری از حمایت‌های بی‌دریغ دولت توانسته به الگویی موفق از خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدائی در کشور تبدیل شود و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و به نمایش گذاشتن کارآمدی دولت که سبب رشد شاخص‌های خدمت‌رسانی شده رضایت‌مندی مردم را بدنبال داشته است.

معرفی فرماندار دلگان به عنوان نمونه برتر استانی و برگزیده شدن فرمانداری این شهرستان به عنوان منتخب محرومیت زدائی کشور در میان ۳۰ شهرستان منتخب، افتخاری بزرگ برای مردم این شهرستان و استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود. 
انجام کارهای جهادی، پیگیری های مستمر، مدیریت و برنامه‌ریزی‌های درست، تعامل و همفکری مسوولان و سهیم شدن مردم در حوزه‌های مشارکتی منجر به سرانجام رسیدن طرح‌های توسعه‌ای دلگان شده که نتیجه آن رضایتمندی مردم است.
جدای از کسب موفقیت تازه کشوری در حوزه محرومیت زدائی، فرمانداری دلگان به عنوان فرمانداری نمونه سیستان و بلوچستان در ارزیابی عملکرد سال گذشته و رتبه نخست میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ۷۷ درصد مشارکت، قرار گرفتن در زمره شهرهای هدف بازآفرینی شهری و اجرای چندین پروژه عمرانی، فرمانداری منتخب در امر پیشگیری و مبارزه با موادمخدر، دستگاه برتر در توسعه و ترویج کتابخوانی در سال ۹۸ و فرمانداری برتر استان در جذب خیران مدرسه ساز را در کارنامه‌اش دارد.
انجام ۱۱ سفر فرماندار این شهرستان به تهران و پیگیری موضوعات منطقه در وزارتخانه‌ها، افزون بر ۴۰ ملاقات ملی، حدود ۱۰۰ ملاقات و نشست در مرکز استان به موفقیت‌های بیشتر دلگان در این سالها کمک کرده است.
یکی از شهروندان دلگان با قدردانی از تلاش‌های مسوولان به خبرنگار ایرنا گفت: کارآمدی دولت و انجام کارهای دلسوزانه و همراه با تدبیر در این شهرستان قابل تقدیراست.
رحمت شهلی‌بر بیان کرد: شهروندان این شهرستان بسیار خرسندند که دلگان به کارگاهی بزرگ از خدمت و تلاش صادقانه تبدیل شده و مردم این شهرستان در بخشهای مختلف شاهد به ثمر نشستن برنامه های مسوولان زحمت کش خود هستند که همه اینها به مدیریت درست و پیگیری های شایسته فرماندار سخت کوش و جوان این شهرستان و اعتماد دولت به جوانان و افراد دلسوز بر می گردد. 
وی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا ۲ سال قبل در دلگان به همت بنیاد مسکن و نهادهای دیگر  از مجموع ۹ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستائی چهار هزار و ۷۰۰ واحد ساخته شده که دولت در این مدت بیش از سه هزار واحد مسکونی جدید برای مردم ساخته و تحویل داده و ما سپاسگزار این نعمت بوده و بر خود می بالیم که تا پایان امسال افزون بر ۸۰ درصد از واحدهای مسکونی روستائی دلگان مقاوم سازی شده و رتبه برتر استانی را این شهرستان کسب کرده است.
عبدالله نارویی نیز بیان کرد: در کنار تلاش دولتمردان شاهد خدمات دهی ارزشمند عزیزان سپاه، دفاتر مراجع عظام تقلید، خیران، بنیاد برکت، ستاد اجرائی فرمان امام، آستان مقدس رضوی، بنیاد علوی و نهادهای دیگر هستیم که همه اینها به پیگیری های مستمر مسوولان برمی گردد و باید از تلاش های آنان قدردانی شود.
محمد ناروئی از شهروندان دیگر دلگانی نیز گفت: پیگیری های مسوولان برای برقراری صلح های طایفه ای و کمک به حفظ امنیت و گام برداشتن برای توسعه همه جانبه شهرستان قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: برنامه ریزی ها و اتخاذ تدابیر لازم، پاسخگویی مسوولان دلگان به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و انجام کارهای جهادی و پیگیری‌های مستمر سبب شده که آهنگ توسعه در این شهرستان شتاب گیرد.
فرماندار دلگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخورداری از حمایت های مردمی و همراهی امام جمعه شهرستان و حمایتهای نماینده فقید مردم در مجلس و نماینده فعلی سبب شده که گره از مشکلات باز شود و الحمدلله شاهد رشد پرشتاب توسعه در این منطقه هستیم.
مجتبی شجاعی افزود: با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده و اولویت بندی آنها توانسته ایم الگویی موفق از خدمت رسانی را در شهرستان ایجاد کنیم که این امر با حضور در جمع مردم و بهره گرفتن از نظرات شهروندان در رسیدن به موفقیت ها کمک کرد.
وی با قدردانی از مسوولان سیستان و بلوچستان برای رفع مشکلات مردم دلگان بیان کرد: به نتیجه رسیدن صدها عنوان برنامه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، توسعه‌ای و اشتغالزائی با همکاری مردم در نوع خود بی نظیر است.
فرماندار دلگان با اشاره به تولید سالانه افزون بر ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و صرفه جویی ۷۰ میلیون متر مکعبی در مصرف آب ادامه داد: برگزاری ۱۵ مورد مصالحه و سازش طایفه‌ای، تدوین پکیج کامل اسناد توسعه شهرستان شامل اطلس فرصت‌های سرمایه گذاری، تهیه لوح فشرده شناسنامه منطقه برای نخستین بار در کشور، سند توسعه فضاهای آموزشی، اطلس سیاسی و امنیتی در سال ۹۸ از برنامه‌های موفق این شهرستان به شمار می‌رود.
شجاعی ادامه داد: انقلاب در آسفالت معابر دو شهر گلمورتی و چگردک و ساخت میادین المان ها به همت شهرداران، اجرای بزرگترین کتابخانه دانش آموزی استان، شروع به کار پروژه بزرگ اکتشاف معادن در گستره ۱۷۰۰ کیلومتر مربعی یعنی حدود ۱۴ درصد از مساحت دلگان، اتصال ۶ روستا به امکانات و ظرفیت های ۴ G  مخابراتی و آماده شدن امکانات مخابراتی برای ۱۰ روستای دیگر در آینده نزدیک از موفقیت های مسوولان این شهرستان در این مدت کوتاه یکی دو ساله هستند. 
وی بیان کرد: رتبه نخست ساخت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان با شروع بیش‌از ۹۰ فضای آموزشی و ۳۱۰ کلاس درس، رتبه نخست استان در آغاز پروژه‌های ورزشی، رتبه نخست استان در آبیاری تحت فشار با اجرای بیش‌از ۱۴ هزار هکتار، برگزاری جشن هویت و اعطای شناسنامه به تمامی فاقدان شناسنامه ایرانی، تصویب و آغاز اجرای طرح بزرگ گازرسانی به دلگان با ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار، تصویب جذب اعتبار ویژه مبارزه با گرد و غبار جازموریان و اجرای چندین طرح متنوع بیابان‌زدایی از دیگر موفقیت‌های شهرستان دلگان در طول چند سال اخیر بوده است. 
شجاعی ادامه داد: اتمام مطالعات اجرای ۶ پروژه مجتمع آبرسانی،آغاز ساخت و تامین اعتبار تکمیلی احداث پارک بزرگ اداری، مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری، استقرار هفت اداره و نمایندگی از ادارات، اشتغالزایی حدود ۲ هزار نفر با همکاری سپاه، بنیاد برکت، خیران، بهزیستی، کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید، تعاون روستائی، افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) و دریافت کد جنرال و موافقت اصولی بیمارستان ۶۴ تختخوابی، برقرسانی به روستا و اجرای پروژه بزرگ پست برق چاه علی با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار، اجرای ۳۵ کیلومتر شبکه توسعه و در دست اقدام بودن ۲۰ کیلومتر شبکه برق جدید و ساخت سه هزار واحد مسکن روستایی و شهری در دلگان از دیگر شاخص‌های عملکردی دلگان در سال‌های اخیر بوده است.
وی بیان کرد: اجرای بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار عشایر کشور در مناطق عشایری دلگان در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار، تصویب توسعه ناحیه صنعتی و تبدیل به شهرک صنعتی، اتمام تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار، پیگیری تحت پوشش قرار گرفتن خانوارهای نیازمند پشت نوبت بهزیستی به تعداد ۵۰۰ نفر و همچنین پشت نوبت کمیته امداد به تعداد ۲۱۰ نفر از دیگر برنامه های موفق دلگان در رسیدن به توسعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار