امروز می‌خواهیم تعدادی از ترسناک‌ترین مکان‌های ایران را معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 04 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: اماکن گردشگری معمولی شبیه موزه، بنا‌های تاریخی یا منظره‌ها طبیعی را فراموش کنید. قرار است در این جا شما را با مکان های ترسناک ایران که به نوعی با مرگ یا تراژدی مرگ رابطه دارد آشنا کنیم. مکان‌هایی که قرار است در این مطلب به شما معرفی کنیم، همه دربرگیرنده این تعریف می‌شوند مکان‌هایی  که به هیچ وجه شب نباید از آن‌ها بازدید کنید.

 

قلعه جنی

هرگز شب‌ها از این مکان‌های ترسناک در ایران دیدن نکنید! + تصاویر

در جزیره کیش در نزدیکی کشتی یونانی، قلعه‌ای کوچک و مخروبه قرار گرفته که شاید کمتر کسی به آن نگاهی بکند، زیرا همه در عجله برای رسیدن به کشتی یونانی، از مشهورترین جاهای دیدنی کیش، هستند. این قلعه به «قلعه جنی» در میان ساکنین منطقه شهرت دارد و اگر شب هنگام بخواهید به دیدن این قلعه بروید، هیچ‌کس به شما کمک نخواهد کرد، زیرا اهالی منطقه، بر این باور هستند که جن‌ها در این قلعه زندگی می‌کنند.

در ساعاتی که خورشید از جزیره دور می‌شود و تاریکی حکم فرما می‌شود، این قلعه به محیطی وهم‌انگیز تبدیل می‌شود. صداهای چاه آبی نزدیک به قلعه و وزش باد، بر ترسناکی این محیط افزوده است.

تالاب ارواح در ایران

هرگز شب‌ها از این مکان‌های ترسناک در ایران دیدن نکنید! + تصاویر

 تالاب ارواح از ترسناک ترین مکانهای ایران

در 12 کیلومتری شهر نوشهر قرار دارد و بخاطر گذشته های دور نام عجیب و غریب و شاید اندکی ترسناکی را بخود اختصاص داده است. این دریاچه بیش تر وقت ها مه گرفته است که بین درخت های جنگل خودش را مخفی نموده و راه دسترسی به اون هم سخته و هم پرخطر. اگرچه که در مسیر رسيدن به دریاچه خطر گذر از جنگل و احتمال مواجه با حیوانات وحشی وجود دارد، ولی افراد بسياري به اینجا آمدند. ترکیب درختان مرده و مه ای که بیش تر وقت ها روی دریاچه را گرفته با صدای حیوانات وحشی منطقه، همگی سبب شده تا لقب دریاچه ارواح را بخود اختصاص دهد.

غار پَراو در ایران

هرگز شب‌ها از این مکان‌های ترسناک در ایران دیدن نکنید! + تصاویر

 غار پَراو از مکانهای ترسناک ایران

غار پَراو در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه قرار گرفته است. این غار که سکوت مطلق و ترسناکی در آن جاری است از عمق دار ترین و صعب العبورترین غارهای دنیاست که ورود به آن براي گردشگران و حتی غار نوردان بدون داشتن تجربه و اموزش های کافی می شود میتوان گفت که تا حدی ناممکن است. این غار همیشه هوایی سرد دارد و دیوارهایش از نوع ریزشی هستند.

مثلث برمودای ایران

هرگز شب‌ها از این مکان‌های ترسناک در ایران دیدن نکنید! + تصاویر

 مثلث برمودای ایران

کویر به خودی خود مملو از رمز و راز است. ریگ زار ترسناک و خارق العاده ای به اسم« ریگ جن» در منطقه کويري سمنان در ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار گرفته که هر موجود زنده ای که به آن سفر ميکند را به کام مرگ می کشاند.

این منطقه که یکی از داغ ترین نقاط روی زمین است، پوشیده از تپه های شنی و باتلاق های نمک است که آنرا به یکی از صعب العبورترین ناحیه ها دنیا تبدیل نموده است . در طول قرن ها، هیچوقت کسی موفق به گذر از این ناحیه نشده و هیچ جانوری نیز در آن زندگی نمی کند. به علت وقوع حوادث بی پاسخ و بدون منطق زیاد در این منطقه، عنوان« مثلث برمودای ایران» را به آن داده اند.

گورستان جن ها در ایران

 

هرگز شب‌ها از این مکان‌های ترسناک در ایران دیدن نکنید! + تصاویر

 گورستان جن ها از مکانهای ترسناک ایران

در روستای تیس در نزديک چابهار، یک قبرستان قدیمی وجود دارد که با سنگ قبر های عجیب مزین شده اند. مردم محلی بلوچ به اینجا جن سنط یا همان قبرستان جن ها ميگويند . همه این قبرها در یک ردیف و بر روی سطح صخره ای بصورت مستقیم کنده شده اند!
همان طور که متوجه شدید شکل این قبرها با تمامی قبرهایی که تابحال دیده اید، متمایز است. ساکنان این شهر معتقد هستند که این جا گورستان جن هاست و مخصوصا در حین شب نباید از این مکان گذر کرد و در غیر اینصورت عذاب سختی درانتظار شخص خاطی است.

دریاچه گنج

هرگز شب‌ها از این مکان‌های ترسناک در ایران دیدن نکنید! + تصاویر

دریاچه زیبا، مرموز و خطرناک به نام «تخت سلیمان» در تکاب جای گرفته که یکی از پررمز و رازترین جاهای دیدنی استان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود. به باور مردم محلی این دریاچه با کوبیده شدن عصای «حضرت سلیمان» در زمین پدید آمده و گنجی باارزش و باستانی در عمق این دریاچه پنهان شده است.

گنجی که در دوران مختلف، افراد جسور و ماجراجوی زیادی را برای جست و جویش به دریاچه کشانده و دریاچه همه آنها را بلعیده و حتی جسد آنها نیز به خشکی بازنگشته است. افسانه‌ها و باورهای محلی شنیدنی و جالب زیاد دیگری نیز درباره این دریاچه وجود دارد. عده‌ای دیگر از مردم نیز بر این باور هستند که این دریاچه محل تولد «زرتشت پیامبر» است.

افسانه تاریخی دیگری که درباره این دریاچه وجود دارد این است که «کوروش کبیر» پس از پیروزی بر «کروسوس» پادشاه «لیدیه» که ثروتی افسانه‌ای داشته است، تمام خزانه و اشیای قیمتی او را به‌عنوان نذر در این دریاچه ریخته است و پس از آن ساکنان این منطقه همیشه غنیمت‌های جنگی و اموال ارزشمند خودر را نذر این دریاچه می‌کردند.

قلعه آدم خوار

هرگز شب‌ها از این مکان‌های ترسناک در ایران دیدن نکنید! + تصاویر

قلعه و منطقه باستانی بوینی یوغون واقع در روستای کور عباسلو اردبیل یکی دیگر از دست ساخته‌های متروک و مهجور‌ مانده بشر، و محلی برای داستان‌سرایی و قصه‌پردازی است.

می‌گویند مردمانی که در قدیم به بازدید این قلعه باستانی می‌رفتند به طور مرموزی ناپدید می‌شدند گویی که قلعه زنده است و آنها را می‌بلعد.

کم کم با ناپدید شدن آدم‌ها این قلعه به «قلعه آدم‌خوار» مشهور شد و داستان‌های بی‌شماری از آن دهان به دهان در میان مردم پیچید.

باغ سنگی

هرگز شب‌ها از این مکان‌های ترسناک در ایران دیدن نکنید! + تصاویر

راهی استان کرمان می‌شویم و به شهر سیرجان به باغی اسرار‌آمیز سفر می‌کنیم که خبری از سرسبزی در آن نیست. در نگاه اول شاید این باغ جالب و شگفت‌انگیز به نظر برسد ولی با قدم زدن در میان درختان خشک که میوه‌های آن از جنس سنگ هستند، وحشت در دل شما ایجاد می‌شود. این باغ سنگی «باغ درویش خان» نامیده می‌شود و سازنده آن مزرعه‌داری به نام «درویش‌خان اسفندیار پور» است که حدود ۴۰ سال پیش پس از خشک شدن مزرعه‌اش، حالت طبیعی خود را از دست داد و به نشانه اعتراض درختان باغش را که دیگر خشک شده بودند، در جای دیگر کاشت و سنگ‌هایی را که از کوه های اطراف جمع کرده بود، به‌عنوان میوه درختانش به آنها آویزان کرد.

عده‌ای دیگر بر این باورند که درویش‌خان شبی خواب ساختن این باغ را می‌بیند و فردای آن روز به هنگام چراندن گوسفندان در بیابان، شهاب سنگی را می‌بیند که از آسمان به زمین می افتد و آن را به خانه برده و با آن باغش را می‌سازد.

درویش‌خان به سنگ اکتفا نکرد و مدتی نیز سر گوسفندان که توسط گرگ دریده شده بودند را به درختان آویخت که با اعتراض مردم، دست از این کار برداشت. لوله اگزوز ماشین، چرخ دنده‌های فرسوده، لاستیک‌های نخ‌نمای پنچر شده، پیت نفت، قوطی حلبی، آینه شکسته، شناور کولر، نی قلیان شکسته و بسیاری ضایعات دیگر هم بر این درختان پدیدار شدند.

گفته می‌شود پس از مرگ درویش خان یکی از درختان فرو می‌ریزد و چندین مرد از روستای اطراف برای مجددا آویزان کردن سنگ‌ها و استوار کردن درخت به زحمت تلاش می‌کنند. سوال اینجاست که این پیرمرد در آخرین سال‌های زندگی خود چطور قادر به جابه‌جایی درختان و سنگ‌ها بوده است؟‌ امروزه این باغ سنگی یکی از جاهای دیدنی سیرجان به شمار می‌رود.

منبع: بیتوته

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار