کد خبر: ۸۷۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 03 July 2020
 
 
تابناک/نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در این هفته قیمت‌هایی که برای سکه و طلا رقم خورد سابقه نداشت و یک رکورد قیمتی جدیدی ثبت شد.

خبرگزاری میزان- نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در این هفته قیمت‌هایی که برای سکه و طلا رقم خورد سابقه نداشت و یک رکورد قیمتی جدیدی ثبت شد.

محمد کشتی آرای اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت از ابتدای هفته با افزایش قیمت ارز و رشد اندک اونس جهانی در طول هفته شاهد رشد شدید قیمت سکه و طلا بودیم.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در این هفته قیمت‌هایی که برای سکه و طلا رقم خورد سابقه نداشت و یک رکورد قیمتی جدیدی ثبت شد.

وی گفت: با افزایش قیمت ارز، تقاضا نیز در بازار با رشد همراه بود و خریداران سکه امامی نیز افزایش یافت و این موضوع موجب شد حباب سکه به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: علی رغم افزایش تقاضا برای خرید سکه امامی اما شاهد افزایش تقاضا برای خرید سایر قطعات سکه و مصنوعات طلا نبودیم.

کشتی آرای با بیان اینکه در ابتدای هفته قیمت اونس جهانی ۱۷۷۲ دلار بود، خاطرنشان کرد: سکه طرح قدیم در ابتدا هفته ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی طی یک هفته به ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه طرح جدید نیز با افزایش یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومانی از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: نیم سکه نیز با افزایش ۴۳۰ هزار تومانی از ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: سکه ربع نیز با افزایش ۲۸۰ هزار تومانی از ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز با افزایش ۱۹۰ هزار تومانی از یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۸۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به رقم ۸۹۳ هزار تومان رسید.

کشتی آرای درباره اینکه با توجه به افزایش قیمت‌ها خرید و فروش توسط واحد‌های صنفی صورت می‌گیرد یا خیر تصریح کرد: با توجه به شرایط بازار واحد‌های طلافروشی با حاشیه ریسک بیشتری داد وستد می‌کنند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره پیش بینی بازار گفت: قیمت اونس جهانی قابل پیش بینی نیست و بستگی به وضعیت اقتصاد جهانی دارد و اگر تغییراتی اتفاق بیفتد، قیمت‌ها نیز تغییر خواهد کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار