هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با دیدار تیم‌های تراکتور و نساجی از امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ 28 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز یکشنبه (۸ تیر) با برگزاری ۵ بازی شروع می‌شود و دوشنبه با ۳ بازی دیگر به اتمام می‌رسد.

تراکتور تبریز- نساجی مازندران/ یکشنبه ۸ تیر/ ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه/ ورزشگاه یادگار امام تبریز

تراکتورسازان یکی از منتقدان اصلی برگزاری لیگ در ایام شیوع کرونا بودند و حتی بار‌ها تهدید به کناره گیری از این مسابقات کردند. آنها نخستین بازی خود را پس از اتمام وقفه چهار ماهه رقابت‌ها مقابل یکی از متحدان خود در راه به تعطیلی کشاندن بازی‌ها یعنی نساجی مازندران برگزار می‌کنند.

این ۲ تیم در کنار ماشین سازی و شهرخودرو به عنوان ۴ باشگاه خصوصی لیگ نوزدهم، تمام تلاش خود را برای برگزار نشدن بازی‌ها به کار گرفتند، اما در نهایت توفیقی به دست نیاوردند.

شاگردان ساکت الهامی اکنون با ۳۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رتبه سوم جدول قرار دارند. برد تراکتور در این بازی اگر با توقف سپاهان در این هفته همراه شود، سرخ پوشان تبریزی را به رده دوم می‌رساند. البته در صورت امتیاز از دست دادن تراکتور احتمال سقوط این تیم به رده پنجم هم وجود دارد.

در سوی مقابل تیم محمود فکری هم که با کسب ۲۳ امتیاز، در رده دهم ایستاده است با تساوی در این دیدار به شرط باخت ماشین سازی مقابل فولاد تا رده نهم بالا می‌آید، اما باخت نساجی می‌تواند این تیم را تا رتبه دوازدهم هم پایین بیاورد.

اشکان دژاگه و عکاشه حمزاوی ۲ بازیکن تراکتور هستند که پس از شروع تمرینات این تیم تاکنون به ایران نیامده اند. مسعود شجاعی محروم و محمدرضا اخباری مصدوم هم دیگر غایبان قطعی این تیم در دیدار با قائمشهری‌ها هستند. احتمال بازی نکردن اکبر ایمانی، ایمان سلیمی و رضا اسدی هم در این بازی وجود دارد. البته در سوی مقابل هم احسان قهاری به دلیل پارگی رباط صلیبی نمی‌تواند نساجی را در این بازی همراهی کند و بازی کردن محمد عباس زاده هم به دلیل آسیب دیدگی جزئی اش پس از تصادف هفته قبل این بازیکن، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دیدار رفت ۲ تیم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با برتری ۴ بر صفر تراکتور به اتمام رسید.

شهر خودرو- ذوب آهن/ یکشنبه ۸ تیر/ ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه/ ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

شهرخودرو که یکی از مخالفان جدی آغاز مجدد رقابت‌های لیگ بود اکنون با ۳۵ امتیاز در رده ششم قرار دارد و برای حفظ خود در کورس مدعیان کسب سهمیه آسیا، به برتری مقابل ذوب آهن که پس از قطعی شدن جدایی میودراگ رادولویچ و بازنگشتن این مربی مونته‌نگرویی به کشورمان، تاکنون تکلیف سرمربی اش مشخص نشده است، نیاز مبرمی دارد.

سبزپوشان دیار نصف جهان در این دیدار از حسن استکی به عنوان سرمربی روی نیمکت شان استفاده می‌کنند.

شاگردان مجتبی سرآسیایی در چهار بازی اخیرشان یکی در میان یک برد و یک باخت داشته اند و طبق این قاعده ذوب آهن شانس زیادی برای امتیاز کسب کردن در خانه مشهدی‌ها ندارد. شهرخودرو در صورت برتری مقابل حریف اصفهانی می‌تواند حتی نیم نگاهی به صعود به رده دوم جدول داشته باشد، اما باخت این تیم اگر همراه با برتری صنعت نفت مقابل پارس جنوبی همراه شود، سبب سقوط یک رده‌ای نماینده خراسان خواهد شد.

از طرفی ذوب آهن ۲۲ امتیازی و رتبه یازدهمی با برد در این بازی حتی احتمال دارد تا رده نهم هم صعود کند، اما باخت به شهرخودرو شاید با سقوط سه رده‌ای ذوب آهن همراه شود.

میروسلاو اسلاوو به دلیل شرکت نکردن در تمرینات تیم و فسخ قراردادش با وجود بازگشت به ایران، غایب قطعی شهرخودرو در این بازی است و حضور حسن جعفری هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در سوی مقابل هم ذوبی‌ها دارکو بیدوف را به دلیل نیامدن به ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا در اختیار ندارند.

در بازی رفت ۲ تیم شهر خودرو با یک گل حریف خود را شکست داد.

صنعت نفت آبادان- پارس جنوبی جم/ یکشنبه ۸ تیر/ ساعت ۲۱/ ورزشگاه تختی آبادان

تیم‌های نفتی این روز‌ها با مشکلات متعدد مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و در این وضعیت دشوار صنعت نفت و پارس جنوبی برگزار کننده یک دربی جذاب نفتی هستند.

صنعت نفت با وجود افت محسوس در نیم فصل دوم همچنان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، شانس خوبی دارد. شاگردان بهنام سراج ۳۳ امتیازی بوده و در جایگاه هفتم ایستاده اند. طلایی پوشان با برتری در بازی با پارس می‌توانند در صورت باخت شهرخودرو در این هفته، به رده ششم صعود کنند، اما باخت به تیم هومن افاضلی تغییری در جایگاه این تیم ایجاد نمی‌کند.

از طرفی جمی‌های ۲۰ امتیازی که با قرار گرفتن در رده دوازدهم برای فرار از سقوط نبرد سختی با سایر تیم‌های در منطقه قرمز دارند، با بردن صنعت نفت شانس بالا آمدن تا رده دهم را به دست می‌آورند، اما باخت در این بازی احتمال دارد سبب سقوط پارس به رتبه چهاردهم جدول شود.

محمد نوری، محسن فروزان و محمد ابراهیمی غایبان پارس در دیدار با صنعت نفت هستند و البته آبادانی‌ها هم در این بازی خانگی نمی‌توانند از یک بازیکن خود به دلیل ابتلا به کرونا استفاده کنند. بازی رفت این تیم‌ها با تساوی بدون گل تمام شد.

شاهین شهرداری بوشهر- نفت مسجد سلیمان/ یکشنبه ۸ تیر/ساعت ۲۱/ ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر

شاهین که پیش از تعطیلی لیگ روز‌های خوبی را با میشو کریستیچویچ پشت سر می‌گذاشت با اتمام وقفه ۴ ماهه مسابقات، بدون بهره مندی از حضور سرمربی اش باید مقابل یکی از تیم‌های دیگر بحران زده نفتی از لحاظ مالی قرار بگیرد. نفت مسجد سلیمان برخلاف دور رفت، در نیم فصل دوم نتایج چندان خوبی به دست نیاورده و از ۵ دیدار اخیرش تنها ۵ امتیاز کسب کرده است.

بوشهری‌ها با وجود جدایی از قعر جدول همچنان با ۱۶ امتیاز و قرار گرفتن در رده پانزدهم، جزء تیم‌های فانوس به دست جدول هستند و با برتری مقابل شاگردان مهدی تارتار که با ۲۸ امتیاز روی پله رتبه هشتم ایستاده اند، از جایگاه فعلی شان تکان نمی‌خورند، اما باخت شاهین اگر با برتری پیکان برابر پرسپولیس همراه شود، بار دیگر سبب قعرنشینی این تیم خواهد شد.

در سوی مقابل برد و باخت این بازی هیچ تغییری در رتبه نفت ایجاد نمی‌کند.

در غیاب میشو روی نیمکت شاهین، مهرداد کریمیان هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت. ضمن اینکه لوکا گادرانی، ماکسیم کوویلتایا هم ۲ غایب قطعی و میلاد صارمی هم غایب احتمالی سفیدپوشان بوشهری برابر نفت هستند.

همچنین مهدی تارتار هم نمی‌تواند از عباس عسگری به دلیل پارگی رباط صلیبی او استفاده کند. احتمال حضور حامد نورمحمدی هم در این بازی ضعیف است.

در بازی رفت نفتی‌ها با نتیجه یک بر صفر حریف خود را مغلوب کردند.

پیکان - پرسپولیس تهران/ یک شنبه ۸ تیر/ساعت ۲۱/ ورزشگاه شهدای شهرقدس

صدرنشین و قعرنشین لیگ برتر اولین بازی خود پس از دوران کرونا را مقابل هم برگزار می‌کنند. پرسپولیس ۴۷ امتیازی به عنوان جدی‌ترین مدعی قهرمانی با نزدیک‌ترین تعقیب کننده اش در جدول یعنی سپاهان اختلاف ۱۰ امتیازی دارد و با بردن این بازی یک گام دیگر به پوکر قهرمانی نزدیک می‌شود.

خودروسازان آبی پوش پایتخت هم که در ۱۱ بازی اخیرشان تنها ۲ امتیاز به دست آورده اند در حال حاضر تنها ۱۵ امتیاز دارند و برای افزایش شانس بقای خود در لیگ برتر به ۳ امتیاز بازی با پرسپولیس به چشم واجب‌تر از نان شب نگاه می‌کنند.

احتمال صعود یک پله‌ای تیم عبدالله ویسی در صورت برد یا حتی مساوی برابر پرسپولیس هم وجود دارد.

سرخ پوشان پایتخت در این بازی محمد انصاری را به دلیل مصدومیت و کریستین اوساگونا را به دلی بازنگشتن به ایران به شکل قطعی در اختیار ندارند و غیبت محمد نادری هم در این بازی محتمل است.

در سوی مقابل میلاد شیخی سلیمانی غایب قطعی پیکان محسوب می‌شود و احتمال دارد ویسی نتواند از علیرضا کوشکی و جلال علی محمدی هم در این بازی سخت استفاده کند.

پرسپولیس در بازی رفت با هدایت گابریل کالدرون ۲ بر یک پیکان را با سرمربیگری حسین فرکی شکست داد.

سپاهان اصفهان- گل گهر سیرجان/ دوشنبه ۹ تیر/ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

شاید اختلاف ۱۰ امتیازی سپاهان با پرسپولیس، شانس شاگردان امیر قلعه نویی را برای کسب قهرمانی لیگ نوزدهم تا حد زیادی پایین آورده باشد، اما این تیم برای حفظ کورسوی امید خود و البته به خطر نیفتادن جایگاه دومی اش در جدول، با هدف پیروزی مقابل گل گهر پا به زمین ورزشگاه نقش جهان می‌گذارد.

هرچند تیم مجید جلالی در نیم فصل دوم نتایج فوق العاده‌ای به دست آورده و با ۱۲ امتیاز دومین تیم برتر دور برگشت است، اما همچنان خطر سقوط را به شدت احساس می‌کند و به همین دلیل کسب یک تساوی از سپاهان می‌تواند نتیجه ایده آلی برای سیرجانی‌ها تلقی شود.

سپاهان با بردن گل گهر رتبه دومی خود را تثبیت می‌کند، اما باخت در این بازی می‌تواند این تیم را تا رده ششم هم پایین بیاورد. در سوی مقابل گل گهر ۱۹ امتیازی که در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد، در صورت خلق یک شگفتی و بردن زردپوشان دیار نصف جهان، احتمال دارد ۲ رده بالاتر بیاید. امتیاز از دست دادن در این بازی هم می‌تواند سبب سقوط یک پله‌ای این تیم شود.

مجید جلالی مشکلی برای استفاده از تمام بازیکنان خود در دیدار با سپاهان ندارد، اما امیر قلعه نویی نمی‌تواند از ۳ بازیکن تاثیرگذار خود یعنی امید نورافکن، محسن مسلمان و مهدی ترکمان به دلیل آسیب دیدگی جزئی بهره ببرد.

در دیدار رفت سپاهانی‌ها در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان با ۲ گل حریف را شکست دادند.

فولاد- ماشین سازی تبریز/ دوشنبه ۹ تیر/ ساعت ۲۱/ ورزشگاه شهدای فولاد

شاگردان جواد نکونام در هفته‌های اخیر روی دور پیروزی قرار گرفته اند و همین امر سبب شده آن‌ها با ۳۶ امتیاز و تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان رده دومی در جایگاه پنجم قرار داشته باشند. فولاد برای ثبت پنجمین پیروزی متوالی اش کار سختی مقابل ماشین سازی که از ۵ بازی اخیر خود تنها ۲ امتی

از کسب کرده ندارد و با برد محتمل در این دیدار خانگی می‌تواند تا رده دوم هم صعود کند.

البته باخت غیر منتظره سرخ پوشان اهوازی برابر شاگردان احد شیخ لاری می‌تواند سبب سقوط فولاد به رده ششم جدول شود.

ماشین سازان در حال حاضر ۲۴ امتیازی هستند و در جایگاه نهم قرار دارند. به همین دلیل برد در این بازی سخت فقط تثبیت کننده جایگاه فعلی این تیم است، اما باخت به فولاد احتمال دارد تیم تبریزی را تا رده یازدهم پایین بیاورد.

از آیاندا پاتوسی، هافبک آفریقایی فولاد باید به عنوان غایب بزرگ این بازی نام برد.

در بازی رفت شاگردان نکونام در حالیکه ماشین سازی از رسول خطیبی روی نیمکت خود استفاده می‌کرد، این تیم را ۳ بر ۲ بردند.

استقلال- سایپا تهران/ دوشنبه ۹ تیر/ ساعت ۲۱/ ورزشگاه آزادی تهران

شانس شاگردان فرهاد مجیدی برای کسب قهرمانی پس از باخت در بازی معوقه شان مقابل فولاد به شکل قابل توجهی از بین رفت، اما استقلالی‌ها برای حفظ امید خود برای کسب سهمیه آسیا باید مقابل دیگر تیم خودروسازان تهرانی یعنی سایپا باید هر ۳ امتیاز را به دست آورند.

برد آبی پوشان ۳۶ امتیازی پایتخت می‌تواند سبب صعود این تیم از رتبه چهارم حتی تا جایگاه دوم جدول هم شود، اما سومین باخت متوالی این تیم اگر با مساوی فولاد و برد شهرخودرو همراه شود، استقلال را تا رده ششم هم پایین می‌آورد.

شاگردان ابراهیم صادقی هم که از بازی‌های قبلی شان تنها ۱۹ امتیاز کسب کرده و اکنون تیم چهاردهم جدول هستند برای فرار از سقوط امیدوارند دست کم یک تساوی از این بازی سخت خارج از خانه به دست بیاورند. برد نارنجی پوشان احتمال دارد این تیم را تا رتبه دوازدهم هم بالا بیاورد. هرچند باخت به استقلال تغییری در جایگاه سایپا ایجاد نخواهد کرد.

امیرحسین حسین زاده تنها بازیکن مصدوم سایپا برای این بازی حساس است، اما استقلال با کوله باری از نفرات محروم و مصدوم پا به زمین می‌گذارد. علی کریمی و عارف غلامی در کنار فرهاد مجیدی محروم‌های این تیم هستند. ضمن اینکه ارسلان مطهری، مرتضی تبریزی، رضا آذری، میلاد زکی پور و داریوش شجاعیان به دلیل آسیب دیدگی در این بازی به زمین نمی‌روند. شیخ دیاباته مصدوم هم با توجه به به دنیا آمدن فرزندش به فرانسه سفر کرده است. با این وجود شاید فرشید اسماعیلی به بازی با سایپا برسد.

آبی‌ها در بازی رفت با هدایت آندره آ استراماچونی چهار بر صفر سایپا را مغلوب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار