دبیرکل عصائب اهل الحق عراق عملیات برخورد نیرو‌های امنیتی با نیرو‌های الحشدالشعبی را عملیاتی عراقی ندانست و آن را دیکته شده از سوی ایادی آمریکایی توصیف کرد.
کد خبر: ۸۶۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 27 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از پایگاه خبری ناس، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل حق با صدور بیانیه‌ای اقدام نیرو‌های امنیتی که زیر نظر نخست وزیر عراق انجام شد و به دستگیری شماری از عناصر الحشدالشعبی را انجامید، نکوهش کرد و آن را آشوبی سراسری خواند.

وی گفت: حق و وظیفه گروه‌های مقاومت است که بر اساس دستور الهی و قوانین مقابل اشغالگران بیاستند.

الخزعلی درباره بیانیه عملیات مشترک عراق گفت: گروه‌های مقاومت عراقی‌ها را هدف قرار نمی‌دهند و اهداف عراقی در عملیات‌های منطقه سبز یا فرودگاه بغداد وجود نداشته است بلکه گروه‌های مقاومت در این مناطق آمریکایی‌ها را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: هیچ پادگانی که صرفا ویژه نیرو‌های عراقی باشد هدف قرار نگرفته است و تنها مقر‌های نیرو‌های آمریکایی هدف قرار گرفته شده و گروه‌های مقاومت هرگز موسسات دولتی را در منطقه سبز هدف قرار نداده و تنها سفارت آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

دبیرکل عصائب اهل الحق درباره بازداشت شماری از عناصر گردان‌های حزب الله وابسته به الحشدالشعبی در بامداد جمعه گفت: بازداشت افرادی از الحشد از سوی مبارزه با تروریسم آشوبی سراسری است و آنچه رخ داده است حادثه‌ای خطرناک است.

وی تاکید کرد: دستگاه مبارزه با تروریسم در کنار الحشدالشعبی علیه تروریسم مبارزه کردند و باید این مسئله را از طریق ریاست الحشد بررسی می‌کرد.

شیخ الخزعلی افزود: بازداشت نیرو‌های الحشد الشعبی عملیاتی عراقی نبود و این امر از سوی آمریکایی‌ها دیکته شده بود. تلاش‌هایی خارجی برای هدف قرار دادن نیرو‌های الحشدالشعبی وجود دارد.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در پایان تاکید کرد که ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق به ویژه پس از مصوبه پارلمان اشغالگری به شمار می‌رود و مقاومت در برابر اشغالگری حقی مشروع است که تمامی قوانین آن را واجب می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار