توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس
بهره برداری از مجتمع پتروشیمی میاندوآب توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد .
کد خبر: ۸۶۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 25 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، با بهره برداری از این پتروشیمی سالانه ۱۴۰ هزار تن به تولید پلی اتیلن سنگین کشور اضافه خواهدشد. پتروشیمی میاندوآب پنجمین مجتع تولید پلی اتیلن از مجموعه  ۱۵ واحدی پتروشیمی باختر است ک که امروز به خط اتیلن غرب متصل میشود.

 

با بهره برداری از مجتمع پتروشیمی میاندوآب تولید سالانه پلی اتیلن پتروشیمی باختر به یک ونیم میلیون تن و تولید کشور به ۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

با توجه نیاز ۳ میلیون تنی  پلی اتیلن کشور در سال ۳ میلیون تن مازاد صادر میشودوکشورهای چین و هند در حال حاضر بزرگترین وارد کننده های پلی اتیلین از ایران هستند

وزیر نفت در آیین افتتاح طرح پتروشیمی میاندوآب که به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رییس جمهوری صورت گرفت  ،با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی میاندوآب یکی از طرح های اجرا شده در راستای رسیدن به اهداف جهش دوم حوزه پتروشیمی کشور بوده است، افزود: این طرح در قالب خط اتیلن غرب کشور از سال ۱۳۸۱ مصوب شد ولی اقدامات اجرایی آن در دولت تدبیر و امید سرعت گرفت و ۱۶۶۰ کیلومتر از عسلویه تا تبریز کشیده شد که میاندوآب نیز در داخل آن قرار دارد.

وی اضافه کرد: این طرح، یکی از مهمترین طرح های دولت بود که برای آمایش سرزمینی، ایجاد اشتغال و توسعه مناطق غرب کشور اهمیت زیادی داشت و موفق به اجرای آن شدیم.

استاندار آذربایجان‌غربی هم در این خصوص گفت: با افتتاح پتروشیمی میاندوآب، این شهرستان نیز وارد نقشه جغرافیای پتروشیمی ایران شده است.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح مهم، اشتغال‌زایی خوبی در منطقه ایجاد می‌شود، افزود: این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین به خط اتیلن غرب متصل می‌شود.

وی گفت : سرمایه‌گذاری ارزی طرح معادل ۴۰ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی آن نیز هشت هزار میلیارد ریال است.

با افتتاح این طرح برای نزدیک به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
 
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی میاندوآب نیز در این خصوص  گفت: عملیات احداث این مجتمع در سال ۱۳۹۲ به عنوان یکی از طرح‌های ملی دولت شروع شد و تاکنون برای اجرای آن معادل ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و هشت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی صورت گرفته است.

احد مهدوی افزود: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین به خط اتیلن غرب کشور متصل شده و با بهره‌برداری از آن برای نزدیک به ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: پتروشیمی میاندوآب به عنوان یکی از طرح‌های ملی دولت در منطقه کلنگ‌زنی و زمین مورد نیاز برای اجرای طرح در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار تامین و دیوارکشی شد.

مهدوی گفت : طرح پتروشیمی میاندوآب ظرفیت اسمی تولید ۱۷۵ هزار تن پلی‌اتیلن در سال را دارد و خوراک این واحد از طریق خط لوله اتیلن غرب به مقدار تخصیص یافته ۱۴۰ هزار تن در سال تامین خواهد شد.

طرح پتروشیمی میاندوآب همراه با پتروشیمی مهاباد در سال ۱۳۸۳ به عنوان یکی از طرح‌های ملی دولت در منطقه کلنگ‌زنی و در همان سال نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تامین و دیوار کشی شد.

مجتمع پتروشیمی میاندوآب بزرگ در مسیر جاده میاندوآب - سرچم قرار دارد.
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و سومین شهرستان پرجمعیت این استان پس از ارومیه و خوی به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار