کد خبر: ۸۶۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 24 June 2020
 

تابناک/تفاهم نامه اجرای 5 طرح عمرانی رشت بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شهرداری و شورای اسلامی رشت امضاء شد.

 

امضا تفاهم نامه بین شهرداری و شورای اسلامی رشت با قرارگاه خاتم الانبیابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود ، ساخت روگذر میدان نیروی دریایی، تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر ، زیرگذر میدان شهرداری و زیرگذر میدان مصلا 5 طرح مورد تفاهم قرارگاه خاتم الانبیاء و شهرداری و شورای اسلامی رشت است.

  • در مراسم امضای این تفاهم نامه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه گیلان‌ سرشار از ظرفیت های طبیعی ، گردشگری و اقتصادی است گفت : این یک واقعیت است که نتوانستیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم و مشکلات گیلان پشت سرسبزی آن مخفی شده است.
  • سعید محمد با تأکید بر مدیریت این منابع افزود : هرکار سختی را نیروهای جوان و بومی در کشور انجام می دهند و در هیچ حوزه ای به کمک شرکت های خارجی نیاز نداریم.
  • وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الا نبیا در طول 30 سال در بخش‌های مختلف صنعت، نفت و گاز ، پتروشیمی ، صنایع دریایی و کشتی سازی پروژه های شهری و سدسازی فعالیت کرده است گفت : اگر کسی این قرارگاه را پیمانکار بداند ما این را نمی‌پذیریم زیرا قرارگاه یک مجموعه رسالت محور برای رفاه عموم مردم است.
  • فرمانده سپاه قدس گیلان نیز گفت : رفع مشکلات این استان مستلزم همکاری و تلاش جدی مسئولان است.
  • سردار محمد عبدالله ‌پور با اشاره به اینکه مسئولان باید در مقابل مردم پاسخگو باشند افزود : قصد داریم برای پیگیری پروژه‌های‌ استانی قرارگاهی در استان تشکیل دهیم و در این مسیر مسئولان باید همدل و همراه باشند تا این پروژه‌ها اجرا شوند و شاهد باز شدن گره‌های ترافیکی و کاهش مشکلات زیست محیطی باشیم.
  • شهردار رشت نیز با تاکید بر لزوم جبران عقب‌ ماندگی‌های عمرانی در این شهر گفت : اعلام آمادگی و همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را به فال نیک می گیریم و تفاهم نامه امروز ما را برای بهره برداری از طرح های عقب افتاده بسیار امیدوار می کند.
  • ناصرحاج ‌محمدی با بیان اینکه شهرداری با تمام توان در کنار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خواهد بود گفت : بعد از صحبت‌های اولیه درباره این همکاری مشترک، مشاورانی انتخاب کردیم که طرح‌ها را مورد بررسی قرار دهند و قصد داریم که از تمام توان این مجموعه انقلابی در رفع مشکلات شهر رشت بهره ببریم.
  • رئیس شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه رودخانه ‌های رشت زمانی محلی برای ایجاد شور و نشاط بود اما امروز لحظه‌ای نمی‌توان در کنار آن ماند گفت : امروز همه از آلودگی‌های دو رودخانه زرجوب و گوهررود به ستوه آمدند از این رو قصد داریم که با کمک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گام اساسی برای رفع مشکلات این رودخانه‌ها برداریم.
  • اسماعیل حاجی پور افزود : پروژه احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت یکی از بزرگترین پروژه‌ها است و این پروژه برای ما و مردم بسیار اهمیت دارد که نخستین کار در این زمینه نیز جمع‌آوری فاضلاب آن است که‌ باید انجام شود.
  • علی فتح اللهی فرماندار رشت نیز گفت : وضعیت نامناسب برخی نقاط شهری از جمله رودخانه های این شهر در شان مردم رشت نیست.
  • فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امروز همچنین به میدان نیروی دریایی رشت رفت و کلنگ آغاز ساخت پل سه سطحی در این میدان را به همراه 3 پاکبان شهر به زمین زد.
  • سعید محمد در حاشیه ایم مراسم به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما پروژه های پل سازی در شهر را راهکاری برای رفع گره ترافیکی شهر عنون کرد و افزود: برای ساماندهی 2 رودخانه زرجوب و گوهر رود قرار است فاضلاب ها به تصفیه خانه هایی منتقل شود.
  • وی درخصوص تأمین منابع مالی طرح ساماندهی 2 رودخانه زرجوب و گوهر رود گفت : این طرح هزار و 500 میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که هم مسئولان کشوری قول هایی دادند و هم از ظرفیت های داخل شهری استفاده خواهیم کرد.
  • فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء تصریح کرد : درصورتی که شهرداری رشت زمینی را در اختیار این قرارگاه قرار دهد پارک ویژه بانوان در رشت می سازیم.
  • سعید محمد به برخی طرح های در دست اجرا در گیلان هم اشاره کرد و گفت: مشارکت در ساخت بندر کاسپین ، راه آهن رشت - آستارا و تکمیل ساخت سد پلرود تا پایان امسال ، نصب خط لوله 42 اینچی انتقال گاز رشت به چلوند آستارا تا پایان امسال از مهمترین برنامه های قرار گاه خاتم الانبیا در گیلان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار