رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان کرج با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها گفت: امسال اجاره بهای ملک بی رویه بالا رفته اما ما به صورت رسمی می‌گوییم 20درصد افزایش قیمت اجاره بها داریم که قیمت ها کاهش پیدا کند اما در واقعیت چیزی که مشاهده می شود غیر این است و قیمت اجاره بها بیش از 50 درصد و گاهی شاهد افزایش 100درصدی کرایه ها هستیم.
کد خبر: ۸۶۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 24 June 2020

 افزایش مهاجرت خوزستانی ها به سمت کرج/رشد 100درصدی کرایه ها

به گزارش «تابناک البرز» قمی در ارتباط با نظارت قانون در نرخ اجاره بها تاکید کرد: این قیمت‌ها تنها و تنها با توافق مالک و مستاجر انجام می شود و هیچ قانونی بر این امر نظارت ندارد.

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک در کرج با اشاره به مصوبه مهلت دو ماهه از طرف دولت برای مستاجران در شرایط کرونا، گفت: پایان تیرماه جاری این فرصت به پایان خواهد رسید و اگر اقدامات لازم از طرف مسئولان مربوط انجام نشود، قطعاً شرایط فعلی افزایش اجاره بها بیشتر از این خواهد شد چراکه خیلی از مستاجران پس از این دو ماه، مجبور به جابجا شدن هستند لذا در پایان ماه جاری می توان گزارش دقیق تری از میزان افزایش رهن و کرایه ارائه کرد.

 وی با عنوان اینکه در حال حاضر خرید و فروش ملک محدود است، عنوان کرد: وضعیت خرید و فروش ملک راکد است و با توجه به افزایش قیمت چند برابری در سال 98 قیمت ملک در سال جاری بدون تغییر است ولی کسی به فروش ملک خود راغب نیست.

 قمی درباره احتمال هم‌خانه شدن دو خانوار در شهرستان کرج، گفت: تا کنون چنین مواردی دیده نشده اما این به توافق مالک و مستاجر بستگی دارد و اغلب مالکان راضی به این قرادادها نیستند و اگر مالک با این موضوع مشکلی نداشته باشد، قرارداد منعقد می شود.

 وی خاطرنشان کرد: پیش از این در بین اتباع بیگانه خصوصاً خانواده های افغان دیده می شد که به تعداد نفرات مورد توافق، اضافه می شد و گاهی مالک با حضور چند خانوار که اغلب فامیل و آشنا بودند مشکلی نداشت اما تا کنون در بین خانواده های ایرانی قراردادهایی به این شکل در کرج نداشتیم ولی ممکن است پس از این با توجه به گرانی مسکن چنین توافقاتی بین مالک و مستاجر انجام شود که حتما از طرف بنگاهها به عنوان موارد خاص مطرح می‌شود.

قمی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر تاثیر افزایش نرخ اجاره در روند مهاجرت های اجباری گفت: امسال همچون سال گذشته از استان خوزستان، مهاجرت های زیادی گزارش شده و این موضوع به دلیل اشتغال، آلودگی هوای این استان و گرانی و متراژ بالای خانه های خوزستان است که گاهی به صورت طایفه‌ای به سمت شاهین ویلا و باغستان کرج مهاجرت می‌کنند.

 وی ادامه داد: گرانی مسکن، تهرانی‌ها را به سمت شهرستان‌های گرمدره و کرج هدایت می‌کند و کرجی‌ها را به سمت حواشی شهر همچون کمالشهر، چهارباغ، کیانمهر و ماهدشت گسیل می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار