کد خبر: ۸۶۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 24 June 2020

دکتر حامد پورعزیز روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در سال گذشته تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل افزایش ۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیشترین پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی در ارتباط با نزاع می‌باشد که می‌توان با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و اصولی از میزان این موارد کاست.

او با اشاره به میزان تصادفات جرحی در استان گفت: در سال ۹۷ تعداد پنج هزار و ۵۲۷ مورد و در سال ۹۸ نیز پنج هزار و ۴۳۸ مورد تصادف جرحی رخ داده که این استان با ۱.۶ درصد کاهش دارای رتبه بیست و دوم کشور است.

پورعزیز بیان‌کرد: در این مدت ۲۰۹ مورد اتفاق افتاده که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل ۹.۵ درصد کاهش داشته و رتبه استان در این زمینه به ۲۹ کشوری رسید.

وی ادامه داد: حوادث ناشی از کار بصورت جرحی ۵۰۸ مورد و منجر به فوت هم ۲۹ مورد ثبت شده که میزان آمار در جرحی ۷.۵ درصد و در فوتی ۷۰ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با اشاره به مصرف الکل تقلبی (متانول) در پایان سال گذشته و اوایل امسال در استان گفت: از ۱۵ اسفندماه ۹۸ تا اواخر فروردین ماه ۹۹ تعداد ۲۸ نفر بر اثر مسمومیت الکی با تصور جلوگیری از بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

پورعزیر همچنین بیان کرد: پارسال تعداد ۹۷۰ مورد کالبد گشایی در این مرکز انجام شده ، ضمن اینکه ۲۲ مورد غرق شدگی منجر به فوت ، هفت مورد سوختگی منجر به فوت ، ۱۰ مورد برق گرفتگی،۱۳ مورد گازگرفتگی و ۲۶ مورد سقوط از بلندی در استان به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار