فرماندار آبدانان:
فرماندار آبدانان گفت: محدودیت های کرونایی به منظور کنترل روند پیشرفت بیماری دوباره در این شهرستان اعمال می شود.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 23 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سیروس مرادحاصلی اظهار داشت: به علت برداشته شدن برخی محدودیت ها، کاهش اقدامات پیشگیرانه، حضور گسترده مردم در اجتماعات و تجمعات و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در یک ماه گذشته آمار مبتلایان و فوت شدگان به طور نگران کننده ای در آبدانان افزایش یافته و این شهرستان را در وضعیت قرمز قرار داده است.

وی تاکید کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ضمن تعطیلی همه مراسم های روزهای پنجشنبه و جمعه از طریق مسدود کردن مبادی ورودی به صحن امامزادگان و آرامستان ها، به مدیران گروه ها و کانال های مجازی، مداحان و مراکز نشر و توزیع محتواهای کاغذی و مجازی ابلاغ شده است تا از هرگونه اطلاع رسانی مراسمات جمعی خودداری کنند.

فرماندار آبدانان از به صدا درآمدن آژیر خطر در سطح شهرستان خبر داد و افزود: در آخرین جلسه ستاد کرونای شهرستان مقرر شد با هدف مبارزه عملی با موج گسترده این بیماری همه مراسم های شادی و شیون از قبیل تشیع، تدفین، ترحیم اموات، مراسمات خواستگاری، نامزدی و عروسی و دیگر تجمعات فرهنگی، انتخاباتی و خدماتی تحت هر عنوان در این شهرستان ممنوع شود.

مرادحاصلی به ضرورت فعالیت های گندزدایی معابر عمومی و اماکن اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس بررسی های کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی، ۷۲ درصد مبتلایان کرونا در مراکز شهری و ۲۸درصد روستایی است و ۵۹ درصد مبتلایان در گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ قرار دارند که ۵۵ درصد آنها را مردان و ۴۵درصد زنان تشکیل می دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان نیز گفت: در حال حاضر ۲۱ مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت روستایی در سطح شهرستان مشغول ارائه خدمات به مردم و پنج مرکز تخصصی با پرسنل مجرب و ابزار پیشرفته فنی تشخیصی مشغول نمونه گیری و شناسایی مبتلایان کرونا هستند.

علی نیکونهاد روند افزایش بیماران کرونایی در آبدانان را نگران کننده دانست و افزود: در بین مبتلایان از کودک یک ساله تا پیرزنان و پیرمردان ۸۵ ساله وجود دارد و فوت شدگان کرونایی در این شهرستان نیز بالای ۸۰ سال سن داشته و مبتلا به یک بیماری زمینه ای بوده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان یادآور شد: همه افراد مسن و با ریسک بالا و دارای بیماری زمینه ای توسط نیروهای بهداشتی درمانی‌ و بهورزان در سطح شهر و روستا شناسایی و در طول هفته ضمن نظارت و مراقبتهای ویژه، خدمات درمانی رایگان نیز دریافت می کنند که زمینه کاهش آمار فوت شدگان کرونایی در شهرستان آبدانان را مهیا کرده است.

وی از تهیه و ذخیره انواع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز جهت حفاظت شخصی خبر داد و اضافه کرد: پیروی از سنت های عشیره ای، بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی، حضور در اجتماعات غم وشادی، مسافرت های غیرضروری و انواع میهمانی های خانوادگی مهمترین عامل شیوع بیماری کرونا در شهرستان آبدانان است.

رییس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) آبدانان هم در این زمینه گفت: همه امکانات، پرسنل پزشکی، پرستاران خبره، وسایل و ابزار فنی و خدماتی برای پذیرش، ویزیت، آزمایش های تخصصی، خدمات پاراکلینیک، نمونه گیری و اعزام بیماران در این مرکز درمانی وجود دارد و به نحو مطلوب انجام می پذیرد.

حسین فتحی زاده از استقبال و مساعدت مردم در روند بیماریابی و خوداظهاری مبتلایان قدردانی کرد و افزود: تعداد مراجعه کنندگان به این بیمارستان از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تا کنون به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته وهمین موضوع باعث شناسایی و پایش مبتلایان در این شهرستان شده است.

مدیربیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان کمبود آمبولانس مجهز جهت اعزام به موقع بیماران را مهم ترین مشکل این مرکز درمانی عنوان کرد و گفت: در دوران شیوع کرونا، ۵۰۳ نفر موفق به اخذ خدمات درمانی سرپایی، ۱۵۴ نفر آزمایش و اسکن، ۱۳۴ نفر قرنطینه خانگی و۳۳ نفر نیز به مراکز درمانی مجهز اعزام شده اند.

شهرستان ۶۰ هزار نفری آبدانان در۱۷۰ کیلومتری جنوب شرق استان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار