دادستان کرمانشاه با اشاره‌ به شیوع بالای کرونا ویروس در استان‌، گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی و دستور دادستانی تالارهای پذیرایی متخلف پلمب شده و تا اطلاع ثانویه و رفع خطر این پلمب‌ها و ممنوعیت‌ها ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،کرمانشاه مدتی است به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، متاسفانه مردم دیگر خطر این ویروس ناشناخته را باور ندارند. کوچه و خیابان‌ها مملو از جمعیت شده، به دنبال این بی‌توجهی‌های از سوی ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا محدودیت‌های دوباره در استان از جمله بسته شدن تالارهای پذیرایی و درب آرامستان‌ها اعمال شد.

تالارهای پذیرایی بسته شد، اما هر روز در خیابان‌های شهر کارونال‌های عروسی دیده می‌شود که هر کدام به سمت تالاری برای برگزاری مراسم می‌روند در این بین اتاق اصناف بازرسی خود را با هماهنگی دادستانی شروع کرده، اخطار داده، پلمب کرده، ولی با این وجود بوق بوق ماشین عروس شنیده می‌شود.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس در این خصوص، گفت: متاسفانه در اوج بیماری کرونا در استان کرمانشاه به سر می‌بریم تخت‌های بیمارستانی پر شده است، اما همچنان عدم رعایت اصول بهداشتی توسط افرادی که انتظار نداریم این رفتارها را داشته باشند کادر درمان را ناراحت و خسته می‌کند.

وی ادامه داد: خیلی از مواردی که مبتلا شده‌اند جزء موارد هستند که در مراسم عزا و عروسی شرکت کرده‌اند طی هفته گذشته واقعا با برگزاری این مراسمات در تالارها درگیر بودیم، برگزاری مراسم عروسی سبب شده افراد زیادی مبتلا شوند و در بین این افراد ممکن است افرادی با بیماری زمینه‌ای باشد که برای آن‌ها این بیماری بسیار خطرناک است.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متذکر شد: از هر دو نفر که در آی‌.سی‌.یو به علت بیماری کرونا بستری می‌شوند متاسفانه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد، باید تلاش کنیم تعداد افراد مبتلا و تعداد ورودی‌ها به بیمارستان‌ها کم شود که این تنها با رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از شرکت در تجمعات ممکن است.

وی از مردم خواهش کرد که فعلا مراسمات عروسی خود را برگزار نکنند و افزود: در غیر این صورت مجبوریم از قوه قهریه استفاده کنیم و و تالارهای متخلف را پلمب کنیم.

دادستان کرمانشاه نیز در ادامه با اشاره‌ به شیوع بالای کرونا ویروس در استان‌، اظهار داشت: متاسفانه تعداد بستری‌ها نسبت به روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و این ممکن است مشکلات بسیار جدی را برای کادر درمان و مردم به وجود آورد.

کرمی ادامه داد: به طور یقین یکی از مهمترین راه‌های انتشار این ویروس، تجمع مردم در مکان بسته همچون تالارها است که برای مراسمات عزا و عروسی برگزار می‌شود.

دادستان کرمانشاه با اشاره به تعطیلی تالارهای کرمانشاه با توجه به شیوع بالای بیماری ویروس کرونا در استان، تصریح کرد: از چند روز گذشته با هماهنگی دستگاه قضایی و دستور دادستانی تالارهای متخلف پلمب شده و تا اطلاع ثانویه و رفع خطر این پلمب‌ها و ممنوعیت‌ها ادامه دارد.

وی از مردم خواست موارد باز بودن و فعالیت تالارها را به اتحادیه خاص آن گزارش دهند و گفت: اتحادیه با دادستانی هماهنگ است و طبق دستور قضایی و هماهنگی‌ها صورت گرفته اتحادیه به تک‌تک تالارها مراجعه می‌کنند و آن‌هایی که مراسم برگزار می‌کنند یا در حال برگزاری مراسم هستند قطعا اخطار داده و برخی هم پلمب می‌شوند، این روند بازرسی همچنان ادامه دارد.

کرمی در ادامه در خصوص جرائم فضای مجازی، افزود: امروزه فضای مجازی جزئی از زندگی مردم شده، خواه‌ناخواه همه در این بستر فعالیتی به صورت کم و زیاد دارند در این بین سوءاستفاده کنندگانی هستند که دنبال کلاهبرداری و سوءاستفاده‌‌های مالی و گاهی اخلاقی هستند.

وی تصریح کرد: ابتدا باید خود ما هوشیار باشیم در فضای مجازی شناسایی طرف مقابل سخت است طرف فقط یک رده‌پای اینترنتی از خود دارد و ما با ماهیت اصلی آن واقف نیستیم.

کرمی مهمترین نکته و اساسی‌ترین راه‌حل پیشگیری از وقوع جرم را از طرف خود مردم دانست و گفت: خود مردم آگاهی کاملا داشته باشند و بسیار محتاطانه و با علم کامل وارد شوند.

وی با هشدار به سوءاستفاده‌کنندگان فضای مجازی هشدار داد و متذکر شد: دستگاه قضایی با استفاده از اختیاراتی که دارد موارد قانونی محکمی در این زمینه تصویب کرده و مجازات‌هایی متناسب و بازدارنده‌ای دارد، قطعا بعد از شناسایی این افراد توسط پلیس فتا مجازات قانونی برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار