فوق تخصص ریه گفت: بعضی از بیماران بهبودیافته از بیماری کرونا عوارض ماندگاری را خواهند داشت، به طوری که دیگر به زندگی عادی گذشته خود باز نمی‌گردند.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 22 June 2020

فوق تخصص ریه گفت: بعضی از بیماران بهبودیافته از بیماری کرونا عوارض ماندگاری را خواهند داشت، به طوری که دیگر به زندگی عادی گذشته خود باز نمی‌گردند.

عفت رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علائم گوارشی از جمله اسهال، استفراغ، تهوع و بی‌اشتهایی، علائم تنفسی که حیات فرد را تهدید می‌کند و علائم دیگری مانند کاهش بویایی و چشایی در افراد مسن و کاهش سطح هوشیاری، از شایع‌ترین علائم بیماری کرونا است.

وی در رابطه با وضعیت بیماری کرونا در استان، افزود: روند مبتلایان به ویروس کرونا و افراد بستری در بیمارستان‌ها طی دو هفته گذشته ثابت بوده، ولی طی دو هفته اخیر این روند صعودی بوده، به طوری که شاهد افزایش بیماران مراجعهکننده سرپایی و افراد بستری شده در بیمارستان هستیم.

این پزشک با اشاره به طولانی شدن مدت زمان قرنطینه و خستگی ناشی از آن در مردم از جمله عوامل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا است، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مردم هنوز هم باور نکرده‌اند که این بیماری خطرناک بوده و ممکن است منجر به مرگ بیمار شود، به همین خاطر خود را ملزم به رعایت نکات بهداشتی نمی‌کنند.

فوق تخصص ریه با تاکید بر اینکه مردم  استان بیماری کرونا را جدی بگیرند و با رعایت نکات بهداشتی به کادر درمانی استان و خود کمک کنند تا این بحران را پشت سر بگذاریم، ادامه داد: کرونا یک بیماری ویروسی است که بسیار سریع و راحت انتقال پیدا کرده و افراد جوان را نیز درگیر می‌کند.

رفیعی با اشاره به باور غلط مردم در خصوص اینکه جوانان به علت قوی بودن سیستم ایمنی بدن خود دچار این بیماری نمی‌شوند و در غیر این صورت به نوع خفیف آن مبتلا خواهند شد و در بین آنان مرگ و میر نخواهیم داشت، اظهار کرد: امروز در بخش ICU نصف بیماران جوانان هستند، بنابراین باید این باور غلط را کنار بگذاریم و افراد جوان نیز نکات بهداشتی را باید به طور جدی رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد بهبود یافته از بیماری کرونا عوارض ماندگاری از این بیماری خواهند داشت، به طوری که دیگر قادر به انجام کارهایی که در گذشته انجام می‌دادند، نخواهند بود و دیگر به زندگی عادی خود باز نخواهند گشت، افزود: بعضی از این افراد برای ادامه تنفس به اکسیژن دائم و دستگاه نیاز خواهند بود.

این پزشک با بیان اینکه بیماری کرونا به سه دسته خفیف، متوسط تا شدید تقسیم می‌شود، تصریح کرد: افرادی که دچار نوع خفیف بیماری کرونا می‌شوند نیازی به بستری ندارند و به صورت سرپایی نکاتی را آموزش می‌بینند و در منزل خود دوران درمان بیماری را سپری می‌کنند.

فوق تخصص ریه با بیان اینکه در برخی از بیماران از نوع متوسط تا شدید بیماری کرونا شاهد درگیری شدید ریه هستیم، به طوری که به بخش‌های ویژه برای مراقبت و استفاده از دستگاه منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: شایان ذکر است پیشگیری از بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است، زیرا در مواردی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به فرد می‌رساند، بنده شاهد فوت چند نفر از اعضای یک خانواده بر اثر بیماری کرونا بوده‌ام.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار