مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزار کننده تور‌های گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 22 June 2020
امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: اجرای هر نوع برنامه غیرمجاز توسط تاسیسات گردشگری که باعث تجمع شود، ممنوع است و رعایت مسائل بهداشتی در تاسیسات گردشگری استان، به ویژه در مراکز اقامتی و پذیرایی الزامی است.

ارجمند گفت: مسئولان تور‌های گردشگری به ویژه در حوزه طبیعت گردی باید برای برگزاری هرگونه اردویی مجوز‌های لازم را کسب کنند. عموم همشهریان و علاقمندان به سفر و به ویژه طبیعت گردی، می‌بایست درهنگام خرید تور، از مجوزدار بودن آن اطمینان حاصل نمایند و اقدام به انعقاد قرارداد در دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز کنند.

او افزود: این افراد و به ویژه افرادی که درفضا‌های مجازی به تبلیغات خود ادامه می‌دهند با کمک فضا‌های مجازی شناساسی و فرا خوانده می‌شوند و درصورت ادامه فعالیت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. مردم به دلیل نداشتن آگاهی لازم، صِرف هزینه کم‌تر و تبلیغات گسترده در فضا‌های مجازی توسط تور‌های غیرمجاز از آن‌ها استقبال می‌کنند.

ارجمند ابراز کرد: در صورت برگزاری هرگونه تور طبیعت گردی بدون اخذ مجوز قانونی از معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یا هیئت‌های ورزشی زیرنظر اداره کل ورزش و جوانان استان برخورد قانونی در انتطار آنان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ادامه داد: تور‌های طبیعت گردی که به صورت غیرمجاز اجرا می‌شود، راهنمای گردشگری و مجموعه برگزار کننده به هیچ جا وابستگی ندارند و در حال حاضر شاهد مراجعه افرادی به ویژه قشر جوان هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و پایین بودن کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان تور به تعهدات خود، از این تور‌ها شکایت می‌کنند.
 
او افزود: افراد حقیقی و حقوقی که فاقد مجوز بند "ب" از سازمان مربوطه هستند حق برگزاری تور بصورت خودسرانه و غیرمجاز را ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار