کد خبر: ۸۶۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 20 June 2020
سخنگوی کمیسیون تحقیق با اشاره به دیدار کمیته کمیسیون با رئیس مجلس درباره اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، گفت: دکتر قالیباف بر رعایت مُر قانون و شرع تاکید کردند و از اعضای کمیسیون خواستند بدون هیچ ملاحظه‌ای نظر نهایی خود را اعلام کنند.


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الله فیروزی  در توضیح نشست امروز کمیته کمیسیون تحقیق با رئیس مجلس در ارتباط با اعتراض به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، گفت: سه نفر از اعضای کمیته در این نشست حاضر شدند و گزارشی از روند کار کمیسیون و کمیته، مسائل حاشیه‌ای، فشارهای اجتماعی موافقان و مخالفان و انتظارات آنها را خدمت رئیس مجلس ارایه کردیم.
تاکید دکتر قالیباف بر رعایت قانون و شرع
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دکتر قالیباف در این نشست درباره مسائل قانونی مرتبط با موضوع، حواشی و مسائل مربوطه در عرصه اجتماعی نکاتی را بیان کردند. رئیس مجلس بر رعایت قانون و شرع تاکید فراوان داشتند و گفتند که کمیسیون تحقیق نباید تحت تاثیر فضاهای سیاسی، فشارهای اجتماعی و خواسته‌های موافقان و مخالفان منتخب مردم گچساران قرار گیرد.
فیروزی ادامه داد: دکتر قالیباف همچنین عنوان کردند که اعضای کمیته و کمیسیون تحقیق نباید به بیان گزارش‌ها و اظهارات اثبات نشده در فضای عمومی بپردازند. رئیس قوه مقننه با بیان اینکه قانون در موضوع بررسی اعتبار نامه‌ها صراحت دارد، گفتند که مُر قانون باید رعایت شود.
توصیه رئیس مجلس بر پرهیز از اعمال سلیقه‌ شخصی در بررسی اعتبارنامه تاجگردون
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رئیس مجلس در نشست امروز تاکید کردند که سلیقه‌های شخصی نباید در جریان رسیدگی به این پرونده اعمال شود. همچنین اشاره کردند مواردی که قبلا رسیدگی شده و درباره آنها به یقین رسیدند، کمیسیون نیاز نیست که ورود پیدا کند زیرا قانون این اجازه را نمی‌دهد.
ضرورت اقناع کمیسیون تحقیق پیش از جمع‌بندی نهایی
سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم تصریح کرد: رئیس مجلس در ادامه گفتند که کمیته و کمیسیون باید نگاه منصفانه، بی‌طرفانه و مبتنی بر قانون داشته باشند. همچنین تاکید کردند که خلاف قانون برای ما خلاف شرع است لذا نباید از قانون عدول کرد. دکتر قالیباف همچنین یادآور شدند که کمیته و کمیسیون تحقیق باید هر دو طرف (معترضان و منتخب مردم گچساران) را دعوت و اظهارات و پاسخ‌ها آنها را دریافت کند تا اقناع شود، سپس به جمع‌بندی نظرات بپردازد.
کمیسیون تحقیق وظیفه مصلحت اندیشی ندارد
فیروزی با بیان اینکه رئیس مجلس بر اقناع اعضای کمیسیون تحقیق تاکید داشتند، گفت: دکتر قالیباف معتقدند که اقناع کمیسیون در اعتماد سایر نمایندگان و مجلس تاثیرگذار است. بر همین اساس ایشان تاکید کردند که کمیته و کمیسیون تحقیق در بررسی به اعتراض و اعتبارنامه هیچ ملاحظه‌ای نداشته باشند تا در چارچوب قانون کار به درستی انجام شود زیرا کمیسیون وظیفه مصلحت اندیشی ندارد.
وی افزود: دکتر قالیباف در پایان نشست تاکید داشتند، گزارش نهایی کمیسیون درباره این موضوع با اجماع نظرات باشد و رأی کمیسیون متزلزل نباشد زیرا ابهام آور خواهد شد. در واقع اصرار داشتند تا از اجماع نظرات گزارشی خارج شود که برای مجلس اطمینان آور باشد.
دوشنبه؛ نشست کمیسیون تحقیق با وزارت اطلاعات
فیروزی در ادامه تصریح کرد: کمیته منتخب کمیسیون تحقیق دوشنبه (۲ تیرماه) با مسئولان تایید صلاحیت وزارت اطلاعات نشستی خواهد داشت زیرا مهمترین سند معترضان در ارتباط با نامه وزارت اطلاعات است. همچنین در حال رایزنی برای نشست با شورای نگهبان هستیم تا کمیسیون عصر روز سه شنبه (۳ تیرماه) گزارش نهایی را جمع بندی و چهارشنبه به هیات رئیسه ارایه کند.
سخنگوی کمیسوین تحقیق مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: امروز آخرین فرصت هر دو طرف (معترضان و منتخب مردم گچساران) است تا مطالب خود را به صورت مکتوب به همراه مستندات به کمیسیون تحقیق بدهند./ اول فارس



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار