مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:
رانندگان مسافری درون ‌شهری و برون ‌شهری در رسته حمل و نقل عمومی هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می گیرند که حدود 50 هزار نفر از این آمار را تشکیل می دهند و باید در سامانه کارا ثبت نام نموده و حمل و نقل پایانه ها و تاکسیرانی نیز می بایست بر نحوه اطلاع رسانی و ثبت نام این عزیزان نظارت لازم را داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 17 June 2020

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اختصاص 1561 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته پیگیری پرداخت تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در محل این اداره کل طی سخنانی اظهار داشت: بیش از 57 هزار کسب و کار آسیب دیده ناشی از کرونا از طریق بانک اطلاعاتی تأمین اجتماعی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار استان قرار گرفته است که صاحبان این کسب و کارها می بایست هر چه سریعتر در سامانه کارا ثبت نام نمایند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار 1561 میلیارد تومانی به استان مازندران خاطرنشان کرد: براساس شیوه نامه ابلاغی، رقم تسهیلات در سه سطح ۶۰ میلیون ریالی، ۱۲۰ میلیون ریالی و ۱۶۰ میلیون ریالی تعیین شده است که برای هر رسته متفاوت می باشد.

اصغری ادامه داد: رانندگان مسافری درون ‌شهری و برون ‌شهری در رسته حمل و نقل عمومی هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می گیرند که حدود 50 هزار نفر از این آمار را تشکیل می دهند و باید در سامانه کارا ثبت نام نموده و حمل و نقل پایانه ها و تاکسیرانی نیز می بایست بر نحوه اطلاع رسانی و ثبت نام این عزیزان نظارت لازم را داشته باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: سایر کسب و کارهای رسته های 14 گانه که آسیب شدید دیده اند، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال و واحدهایی که بالاجبار تعطیل شده اند به ازای هر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به رانندگان، یک مرحله ای است و متقاضیان مشمول، مستقیما به بانک معرفی می شوند اما پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان دومرحله ای است و باید در دستگاه تخصصی مربوط، مورد بررسی قرار گیرد.

اصغری با اشاره به سهم 1561 میلیارد تومانی استان برای کسب و کارهای آسیب دیده افزود: با توجه به رسته های 14 گانه اعلام شده، دستگاه های اجرایی صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، بهزیستی، حمل و نقل و پایانه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید پیگیر ثبت نام کسب و کارهای مرتبط خود در سامانه کارا باشند.

این مسئول ادامه داد: در این میان اداره کل حمل و نقل پایانه ها با بیش از 49 هزار مشمول در رسته حمل و نقل عمومی که شامل رانندگان مسافری درون ‌و برون شهری بیشترین مشمول را طبق لیست اعلامی از تأمین اجتماعی کشور دارا می باشد که اسامی برای پیگیری های بعدی در اختیار این اداره کل قرار گرفته است.

اصغری تصریح کرد: حمایت دولت، در مرحله اول مشمول کسب و کارهایی است که دارای کد کارگاهی مورد تایید تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به جایگاه پنجم استان در میزان تخصیص اعتبار افزود: سهم استان از تخصیص این اعتبارات تسهیلاتی، حدود 4 درصد از کل اعتباری است که در سطح کشور اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: این تسهیلات به ازای کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی در کارگاه های آسیب دیده از کرونا پرداخت می شود و فعلا برای کارگاه های زیر 50 نفر کارگر آغاز شده است.

اصغری خاطرنشان کرد: آن دسته از بنگاه‌هایی که در هفته های گذشته پیامک وزارت کار را دریافت و در سامانه کارا ثبت کرده اند و مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند، پرونده آنان به بانک عامل ارسال شده که می‌توانند به بانکی که در سامانه معرفی کرده مراجعه و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بخشی از تسهیلات بابت جبران دستمزد کارگران و بخشی هم بابت جبران هزینه هایی است که به واحدها تحمیل شده است.

۱۴ رسته آسیب دیده از کرونا شناسایی شده است که مراکز تولید و توزیع انواع غذا، خشکبار، قنادی، بستی و آبمیوه، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی درون و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی، واحدهای تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش و صنایع دستی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها و...، گلخانه های تولید گل ، مراکز درمانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مادر و... از آن جمله است که دارای 550 زیر رسته می باشد که سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران قابل دریافت می باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار