کد خبر: ۸۶۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 17 June 2020
پارسا با بیان اینکه مسجد به عنوان رسانه سنتی همچنان بعد از گذشت قرن ها کارکردش را حفظ کرده است گفت: شور آفرینی و تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.
 

 

«مهدی پارسا»در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت به جایگاه ارزشمند مسجد اشاره کرد و اظهارداشت: مساجد جایگاه ارزشمندی از صدر اسلام تاکنون داشته و با بهره‌گیری از این مکان مقدس می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

 

رییس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمنان درصدد خدشه دار کردن این مکان ارزشمند هستند گفت: در شکل گیری انقلاب و حضور در جبهه‌های نبرد در دوران هشت سال دفاع مقدس، کمک و امداد رسانی به محرومین در مقابل حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله همواره مسجد به عنوان پایگاه مورد توجه قرارداشت.

 

پارسا به حضور و جذب جوانان در این مکان مقدس پرداخت و اذعان کرد: افرادی که متولی امور مساجد هستند باید با سعه صدر و با بهره‌گیری از ظرفیت فکری، انسانی و فیزیکی نوجوانان و جوانان، فضای مناسبی  را برای حضور و بروز قابلیت‌های آنها در مسجد فراهم کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر بهره گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان در مساجد بیشتر شود به همان نسبت دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود که گمراه کردن نسل جوان است با شکست مواجه می‌شود، افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری می‌توان مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت شورآفرینی مساجد برای جذب قشرهای مختلف مردم و تبلیغ مفاهیم و معارف اسلامی بهره‌گیری کامل را برد.

 

رییس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان تصریح کرد: مسجد به عنوان کانون تجمعات دینی و اجتماعی همواره کارکرد رسانه‌ای خاص خود را داشته و در حل مشکلات و معضلات نقش ارزنده ای با ایجاد وحدت و هم دلی مهیا کرده است.

 

پارسا خاطرنشان کرد: استفاده از این رسانه سنتی که هنوز هم کارکردها و قابلیت‌های رسانه ای خود را بعد از گذشت قرن ها حفظ کرده است، می تواند در تحریک و تهیج افکار عمومی موثر واقع شود.

 

رییس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان تاکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت مساجد و فعال کردن بیش از پیش این مکان مقدس با همکاری جوانان پویا و توانمند می‌توان از بسیاری از ناهنجارها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار