مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، گفت: اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان ایلام با عنوان طرح کمند با هدف ارتقای مهارت‌های کارآفرینی در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 17 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر حمیدرضا امامی‌پور اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور تحت عنوان «کمند» را برگزار می‌کند که برای اجرای این طرح، ۱۰ دانشگاه و از جمله دانشگاه ایلام در سطح کشور انتخاب شده‌اند.

وی گفت: این طرح قرار بود اسفندماه سال گذشته اجرا شود، اما با شیوع کرونا و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فراخوان این طرح از امروز آغاز می‌شود و دختران دانشجو می‌توانند طرح‌های خود را تا ۱۵ تیرماه به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه ایلام تصریح کرد: این رویداد در دو بخش اجرا می‌شود، که در بخش اول، ابتدا محورهای رویداد با تصمیم شورای سیاستگذاری انتخاب می‌شود و شامل صنایع دستی، تولیدات غذایی و خوراکی، تکنولوژی و مهندسی، پوشاک، دوخت، طراحی پارچه و لباس، گرافیک و محیط زیست است که فراخوان رویداد به همراه پیوست نحوه اجرا در سطح ‌های استان منتشر می‌شود و شرکت کنندگان می‌توانند به مدت یک ماه جهت ارسال طرح‌های دانشجویی خود اقدام کنند.

امامی‌پور با بیان اینکه اولویت شرکت در رویداد با دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سال آخر دوره کارشناسی است، تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند به صورت فردی و گروهی نسبت به ارائه طرح خود اقدام کنند، طرح‌های دانشجویان باید به صورت نمونه کار به همراه توضیحات کتبی در مورد هزینه مواد استفاده شده و تمایز سایر محصولات به دبیرخانه رویداد ارسال شود.

وی با بیان اینکه سایر دانشجویان هم می‌توانند طرح‌های خود را به دبیرخانه طرح ارسال کنند، ادامه داد:طرح‌های ارسال شده در فرصت یک هفته‌ای در گروه داوران رویداد بررسی و طرح‌های برگزیده طبق شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای سیاستگذاری جهت رقابت در بخش دوم طرح کمند انتخاب می‌شوند و پس از انتخاب طرح‌های برگزیده نسبت به اطلاع‌رسانی به دانشجویان منتخب اقدام می‌شود.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام تصریح کرد: جهت پرورش و ارتقای طرح‌های برگزیده، باشگاه مهارت‌افزایی و کارگاه‌هایی شامل فن بیان و ارائه مطالب، بازاریابی و جذب مشتری و سرمایه‌گذار، برندسازی ایده‌ها و آشنایی با حق مالکیت فکری اثر، آشنایی با اصول کارآفرینی خلاقیت و نوآوری، آشنایی با امور مالی، آشنایی با صنایع و شرکت‌های موفق، آشنایی با تعدادی از محورهای رویداد به صورت تخصصی، آشنایی با استارتاپ، پرورش فکر، تیم‌سازی و کارگروهی و همچنین کارگاه انتقال تجربه کارآفرینان و صاحبان صنایع نمونه استان برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در بخش دوم رویداد نیز فضای نمایشگاهی مناسب جهت ارائه ایده‌ها به صورت انفرادی فراهم می‌شود تا دانشجویان منتخب بتوانند طرح‌های خود را به صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران مرتبط ارائه دهند و در مراسم اختتامیه شرکت‌کنندگان در حضور داوران، دفاع نهایی از ایده‌های خود را انجام می‌دهند که مبنای برگزیده شدن در رویداد خواهد بود.

امامی‌پور تصریح کرد: به منظور حمایت از ایده‌های دانشجویی ضروری است، ارتباط با صندوق کارآفرینی امید و موافقت آنان جهت حمایت از ایده‌های منتخب جلب شود و مبنای داوری و انتخاب برگزیدگان با توجه به شاخص های ارائه شده توسط شورای سیاستگذاری انجام می‌گیرد و جهت تشویق و ترغیب دانشجویان فعال در حوزه کار و مهارت مقدمات لازم برای پوشش رسانه‌های محلی و ملی فراهم می‌شود./ع

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار