مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از تولید فیلمی مستند با موضوع گلیم نقش‌برجسته ایلام که در مرحله پیش‌تولید قرار دارد، خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹ 16 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: با معرفی این هنر بومی در قالب تولید مستند، تلاش می‌شود از زوایای مختلف تأثیر این صنعت بر زندگی مردم، اقتصاد و شیوه زندگی ایلامیان به تصویر کشیده شود.

وی افزود: این مستند سرآغاز سلسله مستندهایی است که هر یک از رشته‌های شاخص صنایع استان را به‌صورت مجزا در این قالب معرفی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: با انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش‌برجسته از این پس باید فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی انجام شود.

وی افزود: این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی استان ابداع‌کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است.

شنبه‌زاده عنوان کرد: گلیم نقش‌برجسته با برآورده کردن نیاز سلیقه امروز توانسته است به‌طور سریع جایگاه خود را در صنعت کشور پیدا کرده و نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد خانواده‌ها پیدا کند.

وی گفت: طرح و نقشه گلیم نقش‌برجسته جزو هنرهای اصیل استان و دارای وزنی سبک است که تلاش داریم این هنر را برای توسعه اشتغال در روستا، گسترش دهیم./ع

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار