مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: دو پاسگاه «ولایت رود» و «نساء» واقع در جاده چالوس به ابزار اطفای حریق مجهز شده است.
کد خبر: ۸۶۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 15 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» حامد فرضی در دومین کمیته اطفای حریق منابع طبیعی استان، اظهار کرد: پیرو حراست از عرصه‌های ملی، مصوب شده است تا فرمانداران، دهیاران و شوراهای روستایی اقدامات لازم برای کاهش سطح حریق را در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه نقاط بحرانی استان از حیث بروز حریق شناسایی و احصاء شده است، گفت: ملزومات اطفای حریق از جمله آتش کوب در اختیار دهیاران قرار داده شده است و تا نیمه اول تیرماه باقی ملزومات نیز در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به مشکلاتی که اکنون در بخش آسارا در مواقع بروز حریق وجود دارد، گفت: بیشترین حریق اراضی ملی در این بخش به هنگام تعطیلات است که در آن زمان محور کرج - چالوس نیز یک طرفه می‌شود و انجام عملیات اطفای حریق و اعزام نیروها در آن شرایط سخت‌تر است.

فرضی عنوان کرد: دو پاسگاه «ولایت رود» و «نساء» به ابزار اطفای حریق مجهز شده او مقرر است این اقدامات در پایگاه آسارا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای اعزام نیرو و تجهیزات به مناطق کوهستانی و صعب العبور با مشکل مواجه هستیم، گفت: اقدام به تشکیل گروه واکنش سریع با حضور همیاران طبیعت، سمن‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: با شرکت آب منطقه‌ای البرز هماهنگ شده ایم تا مخزن‌های ذخیره آب برای حمل به نقاط بحرانی که سطح آتش سوزی نیز وسیع است را در اختیارمان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار