رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۴۳ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است گفت: با سمپاشی و کانون‌کوبی به موقع، حمله آفت ملخ به مزارع و مراتع استان بوشهر مهار شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 13 June 2020

هجوم آفت ملخ صحرایی از اواخر بهمن ماه سال گذشته به اراضی استان بوشهر آغاز شد که همه دستگاه‌های ذیربط از جمله کشاورزان، شوراهای اسلامی، دهیاران و کارشناسان جهاد کشاورزی برای مقابله با این آفت وارد عرصه شدند.

جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی و باغی از اهداف مهم مبارزه با ملخ صحرایی است که با تلاش‌های انجام شده و تداوم مبارزه با این آفت سبب شد تاکنون خسارتی به محصولات کشاورزی و منابع طبیعی وارد نشود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه دشت پلنگ دشتی کانون ملخ‌های صحرایی است اظهار داشت:  5 کانون آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر شناسایی شده که تاکنون 4 کانون آن پاکسازی شده و  اکنون بیشترین آلودگی آفت ملخ در عرصه‌ مناطق کوهستانی و در حاشیه اراضی کشاورزی دشت پلنگ دشتی است که تاکنون خسارتی به عرصه‌ها وارد نشده‌ است.

محمد تقی منوچهری از پاکسازی و سم‌پاشی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی از آفت ملخ صحرایی خبر داد  و بیان کرد: تاکنون 43 هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده است.

وی، با بیان اینکه تقریبا آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر مهار و کنترل شده است گفت: اگر چه امسال با هجوم بیشتر آفت ملخ‌ صحرایی مواجه بودیم  اما با تلاش شبانه‌روزی هجوم این آفت در استان بوشهر مهار و کنترل شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون مبارزه با افت ملخ در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی در مرز استان فارس و بوشهر صورت می‌گیرد افزود: سال گذشته مبارزه با این آفت در سطح 104 هزار هکتار  انجام شد که امسال با کشف کانون‌های 5 گانه این آفت و سم‌پاشی در سطح 42 هزار و 600 هکتار این آفت در استان بوشهر کنترل و مهار شد.

منوچهری، با اشاره به فعالیت 60 گروه ردیاب و مبارزه کننده با 120 دستگاه سم‌پاش  خاطرنشان کرد: اکنون 12 گروه  برای مبارزه با این آفت  فعال هستند و مناطق مختلف را پایش می‌کنند و در برخی نقاط مهم و حساس که خطر ورود ملخ در آن‌ها وجود دارد چندین بار سم‌پاشی شده است.

وی، خرید 40 دستگاه سم‌پاش را یکی از کار‌های مهم و موثر در مبارزه با آفت ملخ عنوان کرد و گفت: سم مورد نیاز به اندازه کافی ذخیره شده  به طوری که می‌توان 100 هزار هکتار اراضی دیگر را علیه این آفت سم‌پاشی شود.

ملخ مهاجر یکی از آفات جدی تهدید امنیت غذایی و ایجاد فقر است که در صورت بی  توجهی خسارت جبران ناپذیری به عرصه تولید و محصولات وارد می‌کند.

انتهای پیام/190/ش

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار