نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت:با بیان اینکه اخذ استانداردهای اجباری برای کالاهای وارداتی باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد، اظهار کرد: دلیلی ندارد در حالی که تولیدات داخلی تحت فشار و محدودیت برای گرفتن استاندارد هستند اما کالای خارجی به راحتی در بازار فروخته شوند بنابراین واردات بی‌رویه و غیراستاندارد می‌تواند موجب نا امنی بازارهای بخش تولیدی شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 13 June 2020

تابنک فارس به نقل از خانه ملت:جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم  با بیان اینکه واردات کالاهای قاچاق بر روی بخش بازارهای مولد تاثیرگذار است، گفت: دلال‌ بازی زمین، مسکن، ارز و ... بر بخش تولیدی کشور اثر منفی دارد.

قادری تصریح کرد: واردات کالای قاچاق غیر از اینکه باید در مبادی رسمی و مرزها مورد رصد جدی قرار بگیرد، در بخش‌های توزیع هم تمامی دستگاه‌ها و مسئولان دخیل در این موضوع نظارت کافی را انجام دهند.

لزوم اخذ استاندارد برای کالاهای وارداتی

وی با بیان اینکه اخذ استانداردهای اجباری برای کالاهای وارداتی باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد، اظهار کرد: دلیلی ندارد در حالی که تولیدات داخلی تحت فشار و محدودیت برای گرفتن استاندارد هستند اما کالای خارجی به راحتی در بازار فروخته شوند بنابراین واردات بی‌رویه و غیراستاندارد می‌تواند موجب نا امنی بازارهای بخش تولیدی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم بیان کرد: در شرایط فعلی باید مالیات بر زمین‌های رها شده، خانه‌های خالی و ... گرفته شود تا زمین و مسکن از یک کالای لوکس به مصرفی تبدیل شود.

قادری تاکید کرد: ورود تسهیلات به جای بازار تولیدی به بخش‌هایی مثل دلالی و واسطه گری موجب ضرر است زیرا بخش‌های تولیدی با مشکل نقدینگی مواجه می‌شوند اما از سوی دیگر بخش کاذب قدرت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار