به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، امسال ۲۲ پایگاه در استان عهده دار کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس‌اولی می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 13 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرزاد سهیلی اظهار کرد: این تعداد پایگاه سنجش سلامت کافی است، با این حال امکان دو شیفته کردن این پایگاه‌ها و یا افزایش تعداد پایگاه‌ها در صورت نیاز وجود دارد.
سهیلی با اشاره به آغاز نوبت گیری برای حضور نوآموزان کلاس اولی در پایگاه‌های سنجش سلامت استان از 15 تیر ماه در مدارس، گفت: پس از ثبت نام نوآموزان کلاس اولی در مدارس برای آنها نوبت شرکت در طرح سنجش سلامت در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه از اول مرداد تا پایان شهریور ماه و به مدت دو ماه کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در پایگاه‌های سنجش سلامت استان بر اساس نوبت های از قبل داده شده انجام خواهد شد، افزود: دانش آموزان باید در موعد نوبت خود در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت حضور پیدا کنند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: بخاطر شرایط خاص کرونایی، امسال تنها یک نفر از اعضای خانواده باید نوآموزان کلاس اولی را برای حضور در پایگاه‌های سنجش سلامت همراهی کند.

سهیلی ادامه داد: نوآموزان کلاس اولی که سال گذشته در دوره پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، دیگر نیازی به شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت ندارند.

وی ادامه داد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان از نظر قد، وزن، بینایی، شنوایی، هوش و... مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی که در پایگاه‌های سنجش سلامت اولیه مشکوک به مشکل شناسایی شوند، برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اجباری بودن شرکت نوآموزان کلاس اولی در طرح سنجش سلامت، افزود: اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، امکان ثبت نام او در مدارس وجود ندارد.

سهیلی هزینه طرح سنجش سلامت برای نوآموزان کلاس اولی را 40 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این وجه باید از طریق دستگاه های پوز مدارس پرداخت شود.

به گفته سهیلی اجرای طرح سنجش سلامت برای نوآموزان کلاس اولی عشایری رایگان است.

وی همچنین با اشاره به درخواست آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه برای رایگان شدن کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی مناطق زلزله زده استان برای سومین سال متوالی، گفت: این درخواست پذیرش شده و نوآموزان کلاس اولی شهرستان‌های زلزله زده سرپلذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین رایگان سنجش سلامت می‌شوند.

سهیلی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود 29 هزار و 500 نوآموز کلاس اولی در استان کرمانشاه در طرح سنجش سلامت شرکت کنند.

سهیلی با بیان اینکه زمان انجام کار سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی هنوز مشخص نشده، گفت: احتمالا کار سنجش این نوآموزان بعد از مهر ماه انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار