مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۲۵ مرکز اقامتی ویژه معتادان تحت نظارت بهزیستی در این استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۶۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 12 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،فاطمه رضوان مدنی با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از مرکز جامع درمان اعتیاد مبتنی بر تداوم تحت نظارت بهزیستی، اظهار داشت: این مرکز با ظرفیت پذیرش برای اقامت ۵۰ نفر و سم زدایی ۱۰ نفر راه اندازی شده است، اما با توجه به فضای فیزیکی و بزرگ این مرکز ظرفیت پذیرش معتادان به ۱۰۰ نفر نیز می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا مددجوی جدید در مرکز پذیرش نشده است، اما در روزهای گذشته طبق نامه ارسالی از کشور و از سوی کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی کشور مبنی بر راهنمای پذیرش مجدد مراکز اقامتی، مراکز می‌توانند با رعایت دستورالعمل نسبت به پذیرش افراد اقدام کنند.

وی هدف از راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد مبتنی بر تداوم را درمان و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی افراد دارای اعتیاد عنوان کرد.

به گفته این مسئول، مرکز جامع درمان اعتیاد مبتنی بر تداوم با استفاده از ظرفیت پزشک، روانپزشک، روانشناس، مشاور، مددکار و مسئول فنی به مددجویان ارائه خدمت می‌کنند.

رضوان مدنی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ مرکز اقامتی ویژه معتادان تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت دارند که با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراکز با حداقل مددجو یعنی هر کدام بین ۱۰ الی ۱۲ نفر ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به معتادان بهبودیافته در راستای توانمندسازی آنها خبر داد و گفت: سال گذشته توسط بهزیستی استان به تعداد ۱۵۷ نفر با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار