مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: نشان جغرافیایی سوهان قم، ثبت جهانی شد و با این نشان، مالکیت معنوی و فکری سوهان از آن قم است.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸ 12 June 2020

به گزارش تابناک قم، اسرافیل شعاعی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی در جهت حمایت از خوشه‌ها تلاش کرده که یکی از این ظرفیت‌های مهم، خوشه سوهان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: نشان جغرافیایی سوهان قم، ثبت جهانی شد و با این نشان، مالکیت معنوی و فکری سوهان از آن قم است.

وی تصریح کرد: به زودی در مراسمی با حضور اعضای خوشه و تولیدکننده سوهان و مسئولان از این نشان جهانی رونمایی می‌شود.

شعاعی خاطرنشان کرد: ثبت جهانی سوهان قم، امری مهم و حیاتی بود که به نحو احسنت دنبال و به طور جدی از سال 98 پیگیری‌های لازم انجام شد.

وی بیان کرد: در خوشه سوهان قم، 800 واحدتولیدی و 40 هزار نفر اشتغال زایی وجود دارد که یک ظرفیت بسیار مهم است، همچنین سالانه 50 هزار تن سوهان در قم تولید می‌شود که از نظر کمیت و کیفیت و ماندگاری مورد توجه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: با توجه به ثبت جهانی و هدف گذاری برای صادرات سوهان به 85 کشور جهان، می‌توان در این عرصه و افزایش ارزش افزوده محصول تلاش کرد.

وی عنوان کرد: در گذشته ثبت ملی سوهان انجام شده بود و به دنبال ثبت بین المللی بودیم که با تلاش معاونت صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی استان قم به نتیجه رسیدیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار