استاندار : گرچه به لحاظ سازمانی سپاه در این خصوص مسئولیتی به عهده ندارد و وظیفه دولت است اما در این راستا اقدامات ارزشمندی داشته اند و می طلبد اکنون همه در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات حوزه روستایی به ویژه با اولویت خانواده های نیازمند گام برداریم.
کد خبر: ۸۶۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 11 June 2020

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بین 82 تا 87 درصد مساحت استان مرتعی و جنگلی است، گفت: مشارکت جوامع محلی و سمن ها در صیانت از منابع طبیعی ضروری است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست محرومیت زدایی با تاکید بر اینکه راه توسعه استان، بهره بردن از تمام ظرفیت ‌ها و هم افزایی است، گفت: امروز دشمنان تمام ظرفیت خود را بسیج کرده‌ اند و در هیچ دوره‌ای از تاریخ در چنین وضعیتی قرار نگرفته بودیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تحریم های بی رحمانه دشمن، عنوان کرد:  نگاه تعاملی میان دستگاه های اجرایی برای ما یک اصل است و می طلبد میزان هماهنگی ها افزایش یابد.
وی بیان کرد: گرچه به لحاظ سازمانی سپاه در این خصوص مسئولیتی به عهده ندارد و وظیفه دولت است اما در این راستا اقدامات ارزشمندی داشته اند و می طلبد اکنون همه در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات حوزه روستایی به ویژه با اولویت خانواده های نیازمند گام برداریم.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، گفت: در راستای محرومیت ‌زدایی از مناطق و روستاهای استان تامین آب شرب در روستاها جزء پروژه ‌های اولویت ‌دار است.
استاندار با بیان اینکه هدف ما رضایت‌ مندی مردم از نظام جمهوری اسلامی است افزود: در همین دوره تحریم‌ها و مشکلات با تلاش دولت و همه مجموعه‌های نظام بیشترین خدمات و اقدامات انجام و از دورانی که پول زیادی بود بیشتر کار شد چرا که همه مدیران پای کار بودند.
نماینده ارشد اجرایی استان تاکید کرد: مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی زمینه ساز توسعه روستاهاست.
کلانتری به معاون اقتصادی استانداری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ماموریت داد تا ماهانه پیشرفت طرح‌های مشارکتی با سپاه را رصد و گزارش دهند و همچنین فرماندارن و دستگاه های برتر در این خصوص تجلیل شوند.
کلانتری : سپاه مسئولیتی نداشته اما همواره در کنار دولت بوده است

وی بیان کرد: در چند سال اخیر در حوزه منابع طبیعی تنها 40 دستگاه دمنده بود اما در یک ماه اخیر  با رایزنی‌ های انجام شده300 دمنده به استان اختصاص داده شد که با مشارکت مردم می ‌توان بهره بیشتری از جنگل‌ های استان برد.
کلانتری با بیان اینکه مردم حاضر به حفاظت از منابع طبیعی تا پای جان هستند، گفت: البرز زارعی جوان کوهنورد گچسارانی در حادثه آتش‌ سوزی کوه ‌های این شهرستان در حالی که در حال خاموش کردن آتش بود دچار سوختگی شد وی را به اصفهان اعزام کردیم.
وی با اشاره به اینکه روزانه پیگیر وضعیت این جوان هم ‌استانی هستم، گفت: سازمان جنگل‌ ها پای کار آمد و هزینه‌ های درمان این جوان را پرداخت می ‌کند.
کلانتری تصریح کرد: حفاظت و توسعه منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ های این استان بدون آگاهی ‌بخشی، آموزش و جلب مشارکت مردم سخت و حتی غیرممکن است.
وی افزود: مردم بهره‌ برداران اصلی و استفاده ‌کنندگان از عرصه ‌های طبیعی هستند و به همان میزان که می ‌توانند برای توسعه و حفظ این داشته‌ ها موثر باشند باید در بهره بردای اصولی نیز شریک باشند.
کلانتری با بیان اینکه ابتدا باید تجهیزات اولیه برای حفاظت از جنگل های استان تامین شود، گفت: می طلبد در طرح های میان مدت زمینه استفاده از ظرفیت اینترنت اشیاء و پهپادها فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار