کد خبر: ۸۶۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 09 June 2020

استاندار خوزستان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حل مشکل کمبود آب در روستاهای شرق غیزانیه در دست انجام است، گفت: فاز نخست پروژه آبرسانی به غیزانیه در آستانه بهره برداری است.

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از طرح های آبرسانی روستاهای غیزانیه اهواز و روستاهای رامشیر که عصر روز گذشته، ۱۹ خرداد انجام شد، توضیح داد: بازدیدی از روستاهای شرق و پایین‌دست غیزانیه که هنوز مشکل آب دارند، داشتیم. این روستاها که بیش از ۳۰ روستا را شامل می‌شود، از چاه های کم توله رامهرمز در حال آب گرفتن هستند و در نتیجه میزان آبی که به این مناطق می رسد کم و به صورت نوبت بندی و ناکافی است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: برنامه ما این است که شاوها را جدا کنیم و تا ۱۰ روز آینده این کار انجام می‌شود و آب به مجتمع آبرسانی رامشیر وصل می‌شود و در نتیجه آب کم توله به مجتمع آبرسانی دهلائیه سرریز می‌شود و از آنجا به سمت روستاهای شرق غیزانیه منتقل می‌شود، در نتیجه روستاهای بیشتری آبرسانی می‌شوند و انتظار داریم از ۱۰ روز آینده که شاوها جدا شد، وضعیت آب روستاهای شرقی غیزانیه بهبود یابد.

شریعتی اظهار کرد: البته در مورد روستای سودان نگرانی داریم چون هم ارتفاع آن بیشتر است هم در آخر خط آبرسانی قرار دارد و ممکن است به آن آب نرسد و بنا داریم در صورتی که آب به روستای سودان نرسد از مجتمع آبرسانی شاوها در صورتی که کشش داشته باشد یک خط ۵ تا ۶ کیلومتری اجرا کنیم که روستای سودان و همچنین چای سودان رامشیر آبدار شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنا شده قرارگاه خاتم ۱۴ کیلومتر در منطقه کار کند و کل خط را نوسازی کند. وقتی نوسازی کامل شود هدررفت و پرتی آب کاهش می‌یابد و از این شبکه می توان به کمک روستاهای شرق غیزانیه آمد.

وی افزود: البته در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ تانکر در حال آبرسانی هستند و روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سرویس آبرسانی می کند و مشکل را تا حدود زیادی حل می کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای سایر روستاهای استان خوزستان نیز در نظر داریم یک کار جهادی جمعی با محوریت آبفا و کمک سازمان آب و برق خوزستان و آبفای اهواز و استانداری خوزستان انجام شود و ۲۰۰ کیلومتر خط لوله و پمپ کار شود و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ روستا از تنش آبی برای مدت زیادی خارج شوند.

گفتنی است بخش غیزانیه اهواز با وجود دارا بودن ذخایر نفت در دهه های گذشته در بخش های مختلف از محرومیت رنج می برد.

در سال ۹۵ با انتصاب غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار خوزستان و در اواخر این سال پس از سال‌های طولانی از غفلت در خدمت رسانی به غیزانیه، با تاکید و پیگیری استاندار خوزستان پای مسئولان استانی به بخش غیزانیه باز شد و مواردی همچون پایداری شبکه برق در روستاهای این بخش و جمع آوری مدارس کانکسی انجام شد و طرح هایی همچون ساخت راه های روستایی و اجرای پروژه آبرسانی در غیزانیه آغاز شد.

در طول سه سال گذشته استاندار خوزستان همراه با مدیران دستگاه های اجرایی بازدیدهای متعددی از این بخش داشته و بر روند اجرای پروژه های خدمات رسانی این بخش نظارت مستمر داشتند با این وجود به دلیل وجود معارضین صنعتی و محلی و همچنین تغییر قیمت ها اجرای پروژه آبرسانی با تاخیر همراه بود؛ در عین حال علی رغم مشکلات فراوان در مسیر اجرای پروژه ها فاز نخست طرح آبرسانی به غیزانیه در آستانه بهره برداری است و پیش بینی می شود در هفته جاری به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار