رضا نقدی خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: رضا نقدی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد: الهام حیدری حیدر آبادی، دانشجوی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سمنان در دومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای، در بخش عکاسی، مقام سوم کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۸۵۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 08 June 2020
۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند
 
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه این جشنواره ویژه کانون‌های فرهنگی فعال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار و اختتامیه آن نیز با حضور مسئولان این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد، از درخشش یکی از دانشجویان فعال دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سمنان در این جشنواره خبر داد.
وی اهداف جشنواره رویش را نهادینه سازی هویت کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و شناسایی و معرفی استعداد‌های شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون‌ها دانست و افزود: نظام‌های آموزشی به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از آموزش‌های رسمی نمی‌تواند انگیزه خلاقانه ایجاد کند و باید به آموزش‌های غیررسمی توجه کرد. باید به سمت صنایع فرهنگی خلاق برویم تا از این طریق بخشی از مشکلات و معضلات فرهنگی کشور حل شود.
رضا نقدی با بیان اینکه در حوزه آموزش نباید فقط به برنامه‌های رسمی اکتفا شود، گفت: توجه به برنامه‌های غیررسمی مبتنی بر درک واقعی نیاز‌های آموزشی، توانمندتر شدن دانشجویان و کیفی‌تر شدن ارتقاء آموزشی را به دنبال دارد.
نقدی با اشاره بر تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، بر توانمندی مدیریت‌های فرهنگی و حوزه‌های کارشناسی کانون‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.
نقدی با عنوان این مطلب که جشنواره «رویش» یکی از رویداد‌های مهم فرهنگی دانشگاهی است که در آن توانمندی‌ها، دستاورد‌ها و استعداد‌های نخبه کانون‌های فرهنگی مورد شناسایی، معرفی و تجلیل قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۶۴۱ اثر برای سامانه جشنواره ارسال شد که ۵۳۵ اثر به دانشجویان دختر و ۱۰۶ اثر به دانشجویان پسر تعلق داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار