کد خبر: ۸۵۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 08 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، سید زین‌العابدین موسوی، فرماندار ویژه آبادان، امروز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: اوضاع آبادان در مسئله بیماری کووید ۱۹ خوب نیست و اکثر مناطق این شهرستان در وضعیت قرمز هستند. 

وی با بیان اینکه در روزهای ابتدایی پیدایش این ویروس سه بخش آبادان، خرمشهر و شادگان روزانه ۷۰ الی ۸۰ مبتلا داشتیم، افزود: در آمار جنوب غرب خوزستان تا روز گذشته ۹۸ نفر فوت به ثبت رسیده است و بیش از دو هزار نفر مبتلا شده‌اند که بالغ بر هزار نفر مربوط به شهرستان آبادان هستند.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان آیت‌الله طالقانی تکمیل شده است و عده‌ای را نیز در بیمارستان شرکت نفت پذیرش کرده‌ایم.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر قصد داریم بیمارستان شهید بهشتی را برای پدیرش بیماران کرونایی آماده کنیم، ادامه داد: اگر ظرفیت این سه بیمارستان تکمیل شد، دیگر چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌ها نداریم.

وی تأکید کرد: مردم تا حدود ۹۰ درصد در استمرار این زنجیره مؤثر بوده‌اند و بازاریان و کسبه به هیچ عنوان مقصر نیستند، تنها دلیل اصلی تداوم این وضعیت، کسانی هستند که بی جهت شهر و بازارها را شلوغ کرده‌اند.

معاون استاندار خوزستان یادآور شد: از مردم خواهش می‌کنم که این مسائل را جدی بگیرند، ممکن است گرفتار نوع قوی‌تری از این بیماری بشویم، یعنی اگر مبتلا شده باشیم و رعایت نکنیم این ویروس قوی‌تر خواهد شد.

موسوی در مورد اجرایی شدن دستورالعمل پلیس سلامت، گفت: کمیته‌ای به نام پلیس سلامت در کشور و در شهرستان آبادان تشکیل شده است که مردم باید طبق این دستور‌العمل پیش بروند.

وی خاطرنشان کرد: دانشکده علوم پزشکی باید هر روز رأس ساعت ۱۵ نام مبتلایان را با ذکر شماره تماس و آدرس محل سکونت به‌صورت محرمانه در اختیار کمیته پلیس سلامت قرار داده و هدف از این کار، این است که آن دسته از افرادی که مثبت می‌شوند را در کنترل خودمان در بیاوریم و به‌صورت مستمر تحت نظارت این کمیته قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار