کد خبر: ۸۵۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ 07 June 2020

پرویز قزلباش یکشنبه در ستاد پیشگیری از کرونای استان زنجان، با بیان اینکه طرح غربالگری در استان همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون ۱۶ مرکز بهداشت و درمان نسبت به غربالگری مردم استان فعال بودند و باز هم این فعالیت‌ها ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در استان زنجان غربالگری شدند و ۱۵ هزار و ۱۲۹ نفر هم به صورت سرپایی تست شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از افرادی که در استان زنجان تست گرفته شده آزمایش بیش از دو هزار و ۹۲۹ نفر مثبت بوده است.

قزلباش با بیان اینکه اواخر اسفند ماه و اوایل فروردین ماه شیوع بیماری در استان زیاد بود، تاکید کرد: در حال حاضر یک نفر دو نفر را می‌تواند آلوده کند، بنابراین مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی ابراز کرد: طی یک هفته اخیر پیک بیماری در استان افزایش داشته است و براساس آخرین بررسی‌ها ۴۱ درصد از افرادی که به این بیماری آلوده شدند دیگران را هم آلوده کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: بیش از ۵۴ درصد از افراد در استان زنجان بدون علامت این بیماری هستند و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

قزلباش ابراز کرد: طی هفته‌های گذشته ایجرود و سلطانیه به وضعیت سفید رسیدند ولی امروز ایجرود به وضعیت قرمز رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در حالی مدعی عملکرد ضعیف رسانه‌ها در زمینه مقابله و پیشگیری از کرونا است که با وجود تماس‌های مکرر با مسئولان این دانشگاه هیچیک از آنها پاسخگو نبوده و در حال حاضر اطلاعات و آمار از طریق کانال اطلاع رسانی دانشگاه و به صورت کنترل شده ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار