استاندار خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین نقطه ضعف اقتصادی خراسان شمالی در نبود سرمایه گذار است.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 07 June 2020

محمدعلی شجاعی امروز در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: هر اندازه که تعداد سرمایه گذاران در استان بیشتر باشد به همان اندازه مشکلات استان کمتر خواهد بود.

وی مهم‌ترین نقطه ضعف استان را نبود سرمایه‌گذار کافی عنوان کرد و افزود: باید بستر لازم در استان برای ماندگاری سرمایه‌گذار فراهم شود و مدیران سرمایه گذار را به راحتی فراری ندهند چراکه سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند به سایر استان‌ها مهاجرت داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی به اهمیت تصویب سند توسعه صادرات استان اشاره کرد و گفت: در سال جدید صادرات محصولات استان بر اساس سند توسعه صادرات با کشورهای هدف انجام خواهد شد که در این راستا باید با سفرای کشورهای مورد هدف در تهران به گفت‌وگو بپردازیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: مشکلات استان باید در سطح استانی، ملی و موردی مورد پیگیری قرار بگیرند و معاونت اقتصادی استانداری نیز موظف است بحث صدور مجوز و اخذ استعالامات سرمایه‌گذاری را پیگیری کند نه اینکه خود سرمایه گذار در مسیر اداری سرگردان شود.

شجاعی ادامه داد: حجم کالاهایی که به دلیل تکمیل نبودن زنجیره تولید به‌صورت خام از استان خارج و از سایر استان‌ها صادر می شود باید مشخص شود. هم‌چنین برنامه زمان بندی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی به مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام شود تا مدیران در جلسات شرکت کنند.

وی در پایان با اشاره به برخی اط مطالبات مالی پیمانکاران در پروژه‌های مختلف٬ گفت: بحث تهاتر برای پرداخت مطالبه پیمانکاران با جدیت پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار