کد خبر: ۸۵۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 07 June 2020

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: کاهش شیوع بیماری و رفع محدودیت‌ها در استان سبب افزایش تماس‌ها و کاهش مراقبت‌های مردمی و از طرفی آغاز موج جدید بیماری در استان شد.

کامبیز مهدی زاده افزود: در نیمه دوم اردیبهشت شاهد کاهش موارد مثبت به کرونا در استان و کشور بودیم لذا بسیاری از محدودیت‌ها رفع شد.

وی ادامه داد: رفع محدودیت‌ها این تصور را در مردم ایجاد کرد که مشکل  بیماری کرونا در استان و کشور حل شده است به همین دلیل شاهد افزایش تماس‌ها و کاهش مراقبت مردم از خودشان بودیم و این شاید از دلایل اصلی افزایش بیماری در روزهای اخیر در استان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا شاهد سه پیک بیماری در خراسان جنوبی بودیم که پیک نخست همزمان با کل کشور در پایان اسفند ۹۸ و اوایل فروردین ۹۹ اتفاق افتاد و ناشی از همه‌گیری عمومی در کشور بود.

وی اضافه کرد: پیک دوم نیز در پایان دهه دوم فروردین با شیوع فعالیت اداری و بیرون آمدن مردم از منازل و کمتر شدن توصیه‌های در خانه ماندن، رخ داد.

مهدی زاده تصریح کرد: پیک سوم نیز در اواسط اردیبهشت اتفاق افتاد که با شروع کار کسبه و بیشتر شدن تماس مردم با یکدیگر اتفاق افتاد

وی تاکید کرد: اکنون در شیوع یک پیک جدید هستیم که دلیل آن کمتر رعایت شدن فاصله‌های اجتماعی و همینطور افزایش شیوع  کرونا در استان مجاور سیستان و بلوچستان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تعداد زیادی از بیماری کرونا از استان هم مرز سیستان و بلوچستان وارد خراسان جنوبی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار