رسانه‌های عربی از درگذشت رمضان عبدالله شلح، دبیر کل پیشین جهاد اسلامی فلسطین خبر دادند.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 07 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: شبکه المنار لبنان از درگذشت رمضان عبدالله شلح، دبیر کل پیشین جهاد اسلامی فلسطین خبر داد.

بر این اساس، شلح پس از یک دوره بیماری طولانی مدت در بیمارستان درگذشت. وی پس از ترور شهید فتحی شقاقی در سال ۱۹۹۵، به مدت ۲۳ سال رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین را برعهده داشت.

به دلیل بیماری رمضان عبدالله، دو سال پیش زیاد النخاله جایگزین وی به عنوان دبیر کل جنبش جهاد اسلامی شد. داود شهاب، یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مراسم تودیع و معارفه عبدالله گفت: از رمضان عبدالله شلح که هدایت جنبش جهاد اسلامی را در مراحل دشوار برعهده داشت و ما را به سوی پیروزی و مقابله با تهدیدات هدایت کرد، قدردانی می‌کنیم. جنبش جهاد اسلامی به پیگیری همان موضع‌گیری‌های قبلی و تلاش برای تحقق اهداف خود ادامه خواهد داد.

رمضان عبدالله شلح که بود؟

رمضان عبدالله شلح در سال ۱۹۵۸ میلادی در نوار غزه چشم به جهان گشود. او از پیشگامان مبارزه با رژیم صهیونیستی و از بنیانگذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای آزادی قدس بود. وی تحصیلات خود را در رشته اقتصاد و تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه الزقازیق مصر گذراند و موفق شد مدرک دکتری خود را در سال ۱۹۹۰ میلادی از دانشگاه دارام انگلیس کسب کند.

آمریکا طبق رویه جاری خود در همراهی با رژیم صهیونیستی و مخالفت با محور مقاومت، در سال ۱۹۹۵ رمضان عبدالله شلح را در لیست سیاه خود قرار داد و از وی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین دشمنان منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی یاد می‌کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار