با حضور استاندار آذربایجان غربی، نخستین واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله زده بخش قطور خوی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ 06 June 2020

به گزارش تابناک مرکز آذربایجان غربی، 4 اسفند سال 98 بود که دو زلزله 5 و 7 و 5 و 9 ریشتری در بخش قطور خوی به بیش از 4 هزار و 500 واحد مسکونی در 28 روستا خسارت زد.

اکنون بعد از گذشت بیش از 100 روز از عملیات آواربرداری و آغاز بازسازی، اولین واحد بازسازی شده در منطقه با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، در روستای کرناویک قطور افتتاح شد.


آقای بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ائین افتتاح این واحد مسکونی از پایان آواربرداری بیش از 70 درصد واحدهای خسارت دیده در این بخش خبر داد و گفت: از زمان آغار عملیات تاکنون بیش از 3 هزار واحد در روستاهای آسیب دیده بخش قطور آوار برداری شده است.

صدور پروانه ساخت برای 3 هزار واحد، جانمایی 2 هزار واحد، پی کنی 1 هزار و 600 واحد ، آرماتور بندی 600 واحد و اجرای فنداسیون برای 300 واحد از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت زمان است.


آقای شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این آئین در گفتگو با خبر گزاری صدا و سیما با اشاره به بیمه واحدهای مسکونی مناطق مرزی استان گفت: تاکنون از محل بیمه 150 میلیارد ریال به روستائیان پرداخت شده و تا پایان هفته آینده نیز 290 میلیارد ریال دیگر نیزپرداخت می شود. 


استاندار آذربایجان غربی همچنین از آزادسازی حق بیمه زلزله زدگان خبر داد و افزود.


شهریاری همچنین گفت: دولت 3 هزار و 300 میلیارد ریال بعنوان وام قرض الحسنه برای بازساری خانه های تخریب شده تصویب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار