آیت الله دژکام گفت: انتقاد به تنهایی کاری را پیش نمی برد بلکه باید با پیشنهاد همراه باشد و در تهیه نقشه مهندسی فرهنگی و نقشه جامع علمی کشور در استان باید از وجود صاحبنظران و فرهیختگان استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 05 June 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 16 خرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز، گفت: حضور در نماز جمعه به عنوان «حج اصغر» که ثواب بالایی دارد بار دیگر به لطف خدا حاصل شد و خدا را شکر گزار هستیم و امیدواریم هر چه زودتر بیماری کرونا رفع شود و حضور در مراسم دینی برای همگان میسر شود.

امام جمعه شیراز افزود: نمازگزاران باید در چهارچوب دستورات بهداشتی در نماز جمعه حاضر شوند و به گفته مقام معظم رهبری، مومنین بیش از همه به این نکات پایبند هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: نمازگزاران در زمان خروج که تجمع جمعیت بیشتر است باید به مرور و با فاصله از مصلای نماز جمعه باید خارج شوند و خوشبختانه، شیراز اولین کلانشهری است که به واسطه عملکرد مسئولان و شهروندان پیشقدم بودند و وضعیت مناسبی توسط وزارت بهداشت اعلام وضعیت سفید شده و باید مردم در حفظ این وضعیت کوشا باشند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: به تناسب سپری کردن 14 و 15 خرداد و رحلت امام «خمینی (ره)» و سخنرانی روشنگرانه مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام، تحت عنوان «امام، تحول خواهی و تحول آفرینی»، بود که نقطه آغاز این تحول خواهی و تحول آفرینی از درون انسان شروع می شود و به گفته امام راحل، با عمل صالح در جامعه تحول رخ می دهد.

وی ادامه داد: در بحث عدالت به عنوان یک ارزش مهم دینی، هدف اصلی قرآن، این است که تا مردم را از ظلمات به سوی نور ببریم و تحول اصلی در نورانی شدن انسان است که اگر به گفته امام راحل، درست انجام شد در سایر موارد هم تحول ایجاد می شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: امام راحل در سخنرانی در دانشگاه شیراز، فرمود که تحول باید در خود اشخاص پیدا شود و خودمان تغییر کنیم تا همه چیز متغیر و متحول شود.

وی افزود: اگر شیراز به عنوان یک شهر فرهنگی و به عنوان یک شهر با وجهه فرهنگی بالا تغییر موثری کند، بسیاری از شهرهای دیگر را نیز متحول خواهد کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به جایگاه مذهبی شیراز، بیان کرد: حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، به عنوان شخصی که امانتدار ولایت است، نمونه ای از جایگاه انسان است که برای خدا زندگی کرد و برای خدا جان خود را گذاشت.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز با تاکید بر تحول سازی در گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: تکالیفی به گردن ماست که باید آنها را مرور کنیم و از عهده آنها برآییم.

وی ادامه داد: نگاه مردم در حضور از انتخابات اسفندماه گذشته این است که به دنبال تحولی بوده اند و پیشرفت، مقصود و هدف مردم است که گاهی رای مردم، نشانگر تغییر و تحول به سمت پیشرفت است که نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی باید آن را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: بهتر از تحول در راستای آرمان های انقلاب که مردم خواهان آن است، چیز بهتری وجود ندارد که باید در پیاده کردن اسلام باید بیشتر کار کنیم.

وی از نمایندگان منتخب مجلس، مسئولان استان، دانشگاهیان و حوزویان درخواست کرد: انتقاد به تنهایی کاری را پیش نمی برد بلکه باید با پیشنهاد همراه باشد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: باید مسئله را بررسی کرد و به رفع آن با بهترین راهکار ممکن اقدام کرد و دانشجویان و طلاب باید در این موارد باید پیشنهاد و راهکار داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره اجرای نقشه مهندسی فرهنگی در فارس، بیان کرد: نقشه هایی باید تهیه شود که جنبه کاربردی داشته باشد و از جمع فرهیختگان استان برای تهیه آن استفاده شود.

وی ادامه داد: باید در چنین مواردی جمع بندی داشته باشیم تا به نتیجه مشترک برسیم و مسئله دیگر نقشه جامع علمی کشور است که برش استانی آن نیز باید تهیه شود که وظیفه استانداری است که باید به نوعی بین گروه های مختلف علمی به گفتگو گذاشته شود تا آنها نیز خود را در برابر اجرای این نقشه راهبردی مسئول بدانند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: در تهیه این نقشه ها باید نظرات حوزه و دانشگاه نیز شنیده شود و اکنون که در صدد تدوین هستیم از این عناصر علمی و صاحب نظر استفاده کنیم تا پس از تدوین با مجموعه ای از انتقادها مواجه نشویم.

وی افزود: برای توسعه اقتصادی فارس باید شاهد همکاری و همراهی سایر سازمان ها و عناصر با استانداری فارس باشیم تا توجه مدیران در سطح ملی نیز به این حوزه جلب شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: این صحبت ها به معنی این نیست که تا کنون کاری انجام نشده است بلکه به این معناست که می خواهیم کارهای بهتری انجام شود تا شهر، استان و کشور خود را به عنوان الگوی حرکت رو به رشد انسانی به دنیا معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار